Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

"De Reclame slaat zijn slag, de beste slagzin aller tijden!"

GVR komt met een evenement & verkiezing over de slagzin

10 oktober 2007, Nieuwe Openbare Bibliotheek, Oosterdokseiland, Amsterdam

De slagzin is tegenwoordig beter bekend onder de naam "slogan" of "pay-off". Hoe je een slagzin ook noemt, het is nog steeds een essentieel onderdeel van reclame campagnes en merken. De sprekers die zullen optreden deze middag willen dan ook het belang van de slagzin nogmaals onderstrepen.

Ebba Hoogenraad (Steinhauser Hoogenraad Advocaten) zal meer inzicht geven in het auteursrecht dat op slagzinnen van toepassing is. Een korte introductie over het nationale Slagzinnenregister, dat beheerd wordt door het GVR, zal verzorgd worden door voorzitster van dit register, Elsbeth Polak (Stibbe). Tevens zal zij inhaken wat een slagzin wel of niet geschikt maakt voor registratie, en zal zij grappige, leuke en aparte cases bespreken. Bas Kist (Shieldmark) zal dieper ingaan op hoe een slagzin een merk op zichzelf kan worden.

Aansluitend zal er tijdens een feestelijke borrel de winnaar van de beste slagzin aller tijden bekend gemaakt worden. Over deze uitreiking en genomineerden volgt later meer informatie.

EINDE BERICHT



Ingezonden persbericht