Time : 13:52:23
Date : 30 August 2007
Sender Name: Delhaize Group

DELHAIZE LANCEERT NIEUW HUISMERK VOOR NON-FOOD & VERZORGINGSPRODUCTEN : DELHAIZE CARE

Vernieuwing voor een sterkere positionering van het Delhaize-huismerk

De ontwikkeling en promotie van het Delhaize-huismerk is een cruciaal element in de strategie en commerciële politiek van Delhaize. De laatste jaren kennen de producten van het huismerk een groeiend succes. Delhaize heeft vandaag ongeveer 6.500 huismerkproducten in de rekken, goed voor 46,8% van het zakencijfer. Deze producten zijn een echte aanrader voor de klant: ze zijn kwalitatief, vernieuwend en goedkoper dan de nationale merken. Delhaize van haar kant kan zich via haar huismerken duidelijk van de concurrentie onderscheiden.

Om de groei van haar huismerken verder te ondersteunen, lanceert de onderneming twee nieuwigheden: Delhaize Care, een gloednieuw Europees huismerk voor non-food en verzorgingsproducten en een nieuwe verpakking voor de producten van het Delhaize-merk.

Versterking van de huismerken met het oog op verdere groei.

De verkoop van huismerkproducten is altijd een belangrijke troef geweest voor Delhaize. Al sinds 1883 kunnen klanten genieten van producten die het Delhaize-merk dragen. Vandaag heeft de onderneming verschillende huismerken.

Delhaize Care, een nieuw huismerk voor non-food en verzorgingsproducten.

Delhaize lanceert een nieuw huismerk voor non-food en verzorgingsproducten: Delhaize Care. Na 365 is dit het tweede huismerk dat ook in de andere uithangborden van Delhaize Groep in Europa (België, Luxemburg, Duitsland, Roemenië en Griekenland) te koop zal zijn. Alle non-food en verzorgingsproducten van het eigen merk, zoals keukengerei, servietten, zeep, parfumerie, papierwaren, textiel, ... (zo'n 500 producten) zullen tegen eind 2008 het huismerk Delhaize Care dragen.

Vandaag heeft Delhaize al bijna 200 producten van het merk Delhaize Care in de rekken. De producten hebben een gemeenschappelijk design, wat voor een betere zichtbaarheid in de rekken zorgt. In het logo is de Delhaize-leeuw verwerkt. Klantenenquêtes hebben aangetoond dat de Delhaize-leeuw vertrouwen inboezemt en symbool staat voor kwaliteit.

De Delhaize Care-producten hebben dezelfde prijspositionering als de producten van het Delhaize-merk in de voeding: voor dezelfde kwaliteit als de nationale merken zijn ze minstens 10 à 15% goedkoper. Aangezien het om een Europees merk gaat, kan Delhaize betere aankoopvoorwaarden bedingen. De producten vormen dus een waardig alternatief voor de nationale merken. Doelstelling is om tegen 2010 met het merk Delhaize Care 14% marktaandeel te halen in de afdeling non-food/parfumerie/verzorging.

De lancering van Delhaize Care wordt begin september ondersteund door een communicatiecampagne.

Een facelift voor de producten van het Delhaize-merk

De voedingsproducten van het Delhaize-merk worden erkend voor hun kwaliteit. Maar ze waren tot nog toe weinig herkenbaar in het rek en er bestond een grote verscheidenheid aan verpakkingsstijlen, waarbij het logo niet altijd goed zichtbaar was. Delhaize wil haar huismerk even sterk positioneren als de nationale merken, niet alleen via commerciële acties, communicatie en merchandising maar ook via de verpakking. Daarom krijgen de producten van het Delhaize-merk geleidelijk aan een nieuw design. De leeuw krijgt een uniforme plaats linksbovenaan op het product en verschijnt steeds in een kleurvlak. De eerste producten met dit nieuwe design liggen vanaf september 2007 in de rekken.

Commerciële acties rond Delhaize-merk naar aanleiding van dubbele verjaardag.

Dit jaar viert Delhaize een dubbele verjaardag. De onderneming bestaat 140 jaar en 50 jaar geleden opende Delhaize de eerste supermarkt met zelfbediening in België. De Delhaize-klanten kunnen meegenieten van deze verjaardag via verschillende acties rond het Delhaize-huismerk. In de loop van de maand september zijn er volumeaanbiedingen op 50 producten van het Delhaize-merk en vallen er extra plus-punten te verzamelen op 1.400 huismerkproducten. Bovendien kunnen de klanten bewaardozen met een uniek design verzamelen. Tijdens de maanden september en oktober organiseren alle supermarkten bovendien twee degustatiedagen om deze dubbele verjaardag samen met hun klanten te vieren.

Persinformatie

Catherine Alexandre
SVP Marketing & Communication
Tel. 02/412 82 57
calexandre@delhaize.be

Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
kverbeke@delhaize.be

URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: (None)

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR