Nummer
2007371BW
Datum
5 september 2007
Gemeente stelt Welzorg ultimatum
Wethouder Aarts eist betere service voor gebruikers scootmobielen en
rolstoelen
De gemeente Tilburg stelt Welzorg een ultimatum. De leverancier van rolstoelen en
scootmobielen heeft al voor de zomer beterschap beloofd, maar nog steeds zijn er veel Bezoekadres
klachten. Wethouder Els Aarts (zorg, wmo): "Mijn geduld is op. Welzorg krijgt een laatste Stadhuisplein 130
kans om het serviceniveau op te krikken. We hebben met Welzorg concrete afspraken
gemaakt over een betere dienstverlening. In de derde week van oktober kijken we of het Postadres
werkt. Zo niet, dan zeggen we het contract op en gaan we vervroegd aanbesteden." Postbus 90155
Klanten van Welzorg zijn in de afgelopen periode niet altijd goed geholpen. De organisatie
erkent dat en neemt maatregelen. Tilburg heeft met Welzorg afgesproken dat de Doorkiesnummer
reorganisatie (die heeft geleid tot de klachten) gedeeltelijk wordt teruggedraaid. Er wordt
een callcenter ingericht dat zorgt voor een optimale telefonische bereikbaarheid. Welzorg Faxnummer
gaat veel meer de klant centraal stellen in de dienstverlening. Processen worden aangepast,
waardoor de klant minder stappen hoeft te doorlopen voordat hij geholpen wordt. Mensen
met pech onderweg worden opgehaald en thuisgebracht. En bestellingen worden
rechtstreeks vanuit de vestiging in Tilburg gedaan in plaats van landelijk.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michael van Nieuwkasteele van Welzorg,
tel. 020-5840175 of 06-52318993. Of met Brugt Groenevelt, woordvoerder van de gemeente
Tilburg (013 542 83 33).