Twaalf Mercedes-Benz trucks voor Steenbergen
(9/5/2007)
Transportbedrijf Steenbergen uit Bodegraven is specialist in het
distributievervoer. Aan het multimerk wagenpark werden onlangs twaalf
Mercedes-Benz trucks toegevoegd. De acht Axors van het type 1836 LS en
de vier Ategoâs 816L worden door L.I.A.M. uit Alphen aan de Rijn
geleverd en worden ingezet voor het distributietransport in de Benelux
Steenbergen is sinds 1907 actief in het goederentransport. De
trekschuit van toen maakte snel plaats voor vrachtwagens en inmiddels
heeft het bedrijf een wagenpark van ruim 220 eenheden opgebouwd. Het
distributievervoer wordt vanuit twee depots in Bodegraven en Drunen
verzorgd. Steenbergen is met name actief in het vervoer van staal,
printmedia, banden en andere vormen van stukgoed. Klanten kunnen via
tracking & tracing altijd de status van het transport nauwlettend
volgen. Om het dienstenpakket te optimaliseren werkt de
transportonderneming nauw samen met een zusterbedrijf in België.
Modern wagenpark
In het 220 eenheden tellende multimerk wagenpark hebben zoân 28
voertuigen een zilveren ster op de grille. Steenbergen maakt gebruik
van bijna de complete Mercedes-Benz bedrijfswagenrange. In het
wagenpark zijn onder andere Vitoâs, Sprinters, Ategoâs, Axors en
Actros trucks opgenomen. De eerste Axor trekker werd een aantal jaren
geleden bij wijze van test aangeschaft, maar dankzij de prima
resultaten heeft Mercedes-Benz een vaste plek in de vloot verworven.
De eerste Axor heeft in vier jaar tijd nagenoeg probleemloos 500.000
kilometer op de teller gezet en liet daarbij uitstekende
brandstofverbruikcijfers zien.
Twaalf Mercedes-Benz trucks
Onlangs werden in het wagenpark twaalf nieuwe Mercedes-Benz
bedrijfswagens opgenomen. Dealer L.I.A.M. uit Alphen aan de Rijn
verzorgde de complete order van acht Axors 1836 LS met Euro 5-motor en
vier Ategoâs 816 bakwagens met Euro 4-krachtbron. De Atego is hét
Mercedes-Benz distributievoertuig en wordt door Steenbergen vooral
ingezet voor het vervoer van printmedia voor Aldipress. De wagens
maken dagelijks zoân zeventig stops bij kiosken door het hele land en
rijden ongeveer 50.000 kilometer per jaar. Betrouwbaarheid is dus een
belangrijke voorwaarde. De Axor trucks zullen jaarlijks ca. 100.000
kilometer afleggen en gaan met name stukgoed voor Shell, Michelin,
Bridgestone en Vredestein distribueren. Alle Axors hebben een lange
slaapcabine en een hoog dak waardoor de chauffeur een nog ruimere
werkplek heeft. Voor beide typen rekent Steenbergen op een
aantrekkelijke kilometerkostprijs dankzij een gunstig
brandstofverbruik en lange onderhoudsintervallen. Ook de hoge
restwaarde van Mercedes-Benz voertuigen heeft meegewogen in de keuze
voor de Ategoâs en Axors. Het onderhoud wordt door het
transportbedrijf in eigen beheer uitgevoerd, maar L.I.A.M. voorziet
Steenbergen waar nodig van onderdelen en advies.
Zuinig én schoon
De nieuwe Mercedes-Benz trucks zijn klaar voor de toekomst. De Ategoâs
zijn voorzien van een Euro 4-motor waarmee Steenbergen adequaat
inspeelt op het weren van vervuilende trucks in diverse Nederlandse
binnensteden. De Axor trucks zijn zelfs voorzien van een krachtbron
die reeds voldoet aan de strenge Euro 5-emissienorm. De voertuigen
zijn dus bijzonder schoon zonder daarbij concessies te moeten doen aan
het gunstige brandstofverbruik.
BedrijfsautoRAI