Ingezonden persbericht


KONINKLIJKE GROLSCH N.V. PERSBERICHT

Enschede, 5 september 2007

Grolsch introduceert twee nieuwe bieren


- Smaakvariatie staat centraal bij Grolsch -

Grolsch introduceert het laatste kwartaal van 2007 twee nieuwe bieren voor de echte bierliefhebber op de Nederlandse markt: Grolsch Pilsner Speciale en Grolsch Dunkel Weizen. Pilsner Speciale is een stevig fris goudblond pilsner dat met ingang van vandaag exclusief te verkrijgen is via het horeca- en slijterijkanaal. Grolsch Dunkel Weizen - een krachtig bovengistend amberkleurig bier met een lichte karamelsmaak - is vanaf 8 oktober verkrijgbaar in de supermarkten, slijterijen en Grolsch horecagelegenheden. Met de introductie van Pilsner Speciale en Dunkel Weizen brengt Grolsch meer smaakvariatie in de biercategorie. De uitbreiding van het bieraanbod past binnen de missie van Grolsch om het homogene aanbod in de biermarkt te doorbreken.

Olivier Laméris, Marketing Manager Out of Home: 'Wij zien een toenemende behoefte aan smaakvariatie zowel in de biercategorie als in andere segmenten van de drankenmarkt. Grolsch speelt hier, zoals het een innovatieve brouwerij betaamt, op in en geeft de biercategorie een extra impuls door twee nieuwe onderscheidende smaakvariaties te lanceren. Vooral de horeca vervult voor bier de rol van proeflokaal en is bij uitstek geschikt om eens een nieuw bier te proberen. Daar zullen we de komende tijd in blijven investeren', aldus Laméris.

Grolsch Pilsner Speciale

Grolsch Pilsner Speciale is naast Grolsch Premium Blond en Grolsch Premium Pilsner een nieuwe derde pilsner variant van Grolsch op de Nederlandse markt. Pilsner Speciale laat zich het best omschrijven als een stevig fris goudblond pilsner dat iets meer alcohol bevat dan regulier premium pilsner, namelijk 5,5%. Pilsner Speciale kent een uniek brouwproces. Het bijzondere eraan is dat het bier is gebrouwen van gerstemout én tarwemout, bedoeld om een frisse smaak met een mooie volle afdronk te krijgen.

Verkrijgbaarheid

Pilsner Speciale is vanaf vandaag exclusief te verkrijgen bij slijterijen en in de horeca. Pilsner Speciale wordt in fust en in de nieuwe groene fles geleverd. De introductie van Pilsner Speciale wordt ondermeer ondersteund met een 2-pack actieverpakking, advertenties en een POS pakket.

Grolsch Dunkel Weizen

Grolsch Dunkel Weizen is een aanvulling op Grolsch Premium Weizen dat de brouwer in oktober 2005 in het oosten van het land succesvol introduceerde en in 2006 verder nationaal uitrolde. Grolsch Premium Weizen is de eigen invulling van Grolsch op een eeuwenlange traditie in Duits Hefe Weizenbier. Grolsch Weizenbier is ambachtelijk gebrouwen volgens het Reinheitsgebot met alleen water, gerstemout, tarwemout, gist en hop. Dit onderscheidt het bier in sterke mate van de Belgische witbieren, waaraan kruiden zijn toegevoegd. Het in het brouwproces gebruikte gist wordt meegeschonken in het glas en geeft het bier een natuurlijke troebeling.

Dunkel Weizen heeft een krachtige, volfrisse, licht zoete karamelsmaak met een alcoholpercentage van 6%. Hiermee onderscheidt Dunkel Weizen zich van Premium Weizen dat met een alcoholpercentage van 5,3%, een frisse, niet-zoete, smaak heeft.

In tegenstelling tot de Belgische witbieren leent het smaakprofiel van beide Weizenbieren zich uitermate goed voor consumptie het hele jaar rond.

Verkrijgbaarheid

Grolsch Dunkel Weizen wordt geleverd in beugelflessen (45cl) en in fust (30 liter). Vanaf 8 oktober is Dunkel Weizen verkrijgbaar in de supermarkten, slijterijen en Grolsch horeca gelegenheden. De introductie van Grolsch Dunkel Weizen wordt ondermeer ondersteund met een on-pack winterpromotie, advertenties, displays en een POS pakket. Het eerste fustje Dunkel Weizen wordt 3 oktober aangeslagen tijdens het eerste Oktoberfeest in Steenwijk waarvan Grolsch 'Weizen' hoofdsponsor is.

Over Grolsch

Koninklijke Grolsch N.V. is een beursgenoteerde onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Grolsch kent wereldwijd een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Grolsch is sinds 2004 gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede.

Voor meer informatie en beeldmateriaal:
Koninklijke Grolsch N.V.
Erna van der Neut
Corporate Communicatie
Telefoon: 053-483 31 76

http://www.grolsch.nl