Ingezonden persbericht


Persbericht
Utrecht, 06-09-2007

Tijdschrift Ezeltje Prik scoort hoog bij ouders van jonge kinderen

Utrecht - Het tijdschrift Ezeltje Prik is populair bij ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar. Maar liefst 60 procent geeft het blad een rapportcijfer van 8 of hoger. Dat blijkt uit het lezersonderzoek dat Motivaction in opdracht van EDG, het informatiebedrijf van het onderwijs, heeft uitgevoerd. De doelgroep vindt het blad informatief, afwisselend en interessant.

Ezeltje Prik wordt in een oplage van 170.000 exemplaren gratis verspreid via 2600 kinderdagverblijven. Het blad verschijnt 8x per jaar. Primaire doelgroep zijn de ouders van kinderen die een kinderdagverblijf bezoeken. Volgens het lezersonderzoek heeft Ezeltje Prik een groot bereik. Het wordt vaak door beide ouders gelezen en regelmatig ook door grootouders. Het bereik van Ezeltje Prik is dan ook ruim 380.000 lezers! Bovendien wordt het blad zeer intensief gelezen (60 procent: 20 ­ 30 minuten, 20 procent: 45 minuten of langer).

Ezeltje Prik is een publiekstijdschrift over jonge kinderen en hun ontwikkeling. Het bestaat sinds 2001. Belangrijke thema's zijn opvoeding, ontwikkeling, gezondheid en voeding. Ezeltje Prik wordt door de ouders getypeerd als een informatief, praktisch en afwisselend blad met veel informatie over hun jonge kinderen. Bovendien wordt de uitstraling en de tone-of-voice door het overgrote deel van de lezers (80 procent) als (zeer) aantrekkelijk ervaren.

Groot bereik
Tachtig procent van de ouders met kinderen op één van de 2600 kinderdagverblijven leest Ezeltje Prik. Behalve moeders, lezen ook vaders (50 procent) en de grootouders (25 procent) het tijdschrift. Een kwart van deze doelgroep leest naast Ezeltje Prik geen enkel ander blad over jonge kinderen en hun ontwikkeling.

Vernieuwing en uitbreiding
Directeur/eigenaar Erik Trimp is tevreden over het succes van het 'oudste' blad van EDG. 'We zijn voortdurend bezig onze activiteiten te vernieuwen en uit te breiden. Ezeltje Prik heeft sinds kort ook een eigen website. Deze uitslag is voor ons een steun in de rug.'

Hoofdredacteur Marinske Riethorst: 'Je maakt een blad voor je lezers. De uitslag van dit onderzoek is een prachtig compliment voor onze redactie. We gebruiken dit onderzoek om nog beter aansluiting te vinden bij de behoeften van onze lezers.'


---

Noot voor de redactie,