Ingezonden persbericht


KPN ontwikkelt met ON en MTV Networks een bijzondere crossmediale campagne voor nieuwe flirtdienst olllo

Den Haag, 6 september 2007 - Onder de naam olllo lanceert KPN vandaag de eerste `location based service' op het Nederlandse mobiele netwerk. In samenwerking met MTV en crossmediaal bedrijf ON is een nieuw merk en een bijzondere campagne ontwikkeld om mobiele gebruikers aan te zetten tot flirten via de telefoon met mensen in de directe omgeving. Vanaf 29 september kan iedereen die zich heeft aangemeld op www.olllo.nl tot en met 14 oktober gratis gebruik maken van de eerste locatie- dienst die niet mensen en plaatsen maar mensen onderling met elkaar in contact brengt. Flirten waar, wanneer en met wie je zelf wilt
Vanaf 6 september start KPN met de crossmediale olllo campagne die in samenwerking met ON en MTV is ontwikkeld. De over- all boodschap is dat je met olllo anoniem kunt flirten waar, wanneer en met wie je maar wilt. Olllo weet waar je bent en koppelt je automatisch aan een leuke en gewenste flirt op basis van je persoonlijke profiel. Deze manier van flirten is een uitkomst: op elk gewenst moment kun je in contact komen met andere singles, dus alleen aan de bar is verleden tijd. Crossmediale campagne
ON is het creatieve brein geweest achter de ontwikkeling van het merk en de cross mediale campagne: online, print, virals en narrowcasting. Vandaag gaat de olllo website live waar mensen zich kunnen inschrijven en start online de virale campagne met flirt technieken en flirt tips. Verder worden op het narrowcasting netwerk van ON tease films uitgezonden met korte flirt- portretten. Additioneel heeft ON flyers, boomerang kaarten, toilet posters en shirts ontwikkeld om extra exposure te genereren. Samen met mediapartners ON en MTV is het campagneconcept en de pay-off `turn me on' bedacht en heeft MTV de campagne doorvertaald naar een voor de doelgroep relevante tv-commercial. Verder besteedt MTV in verschillende uitzendingen aan- dacht aan flirten in het algemeen. Zowel MTV als ON heeft uitgebreide kennis van en een goed bereik binnen de doelgroep 15 tot 35 met een focus op 18-25 jaar.
Flirten via olllo
olllo is locaal flirten via je mobiel waarbij de geografische positie van het mobieltje in het gsm-netwerk wordt gebruikt om mensen aan elkaar te matchen. Iedereen kan zich via www.olllo.nl inschrijven. De gebruiker maakt een eigen profiel aan en vervolgens kan op elk gewenst moment de dienst geactiveerd worden door `turn me on' te sms-en naar 5225. De mobiele beller ontvangt direct de flirt-matches per sms die in de buurt zijn. De olllo-gebruiker kan dan een sms sturen zonder het 06-nummer of de naam van de match te kennen. Via olllo blijf je anoniem totdat je zelf besluit je nummer, locatie of je naam aan de ander te geven. Die anonimiteit is belangrijk, dat geeft de gebruiker pas op als hij of zij er zelf voor kiest. Tot die tijd zijn alleen de `nicknames' bekend. Na 8 uur schakelt de dienst zichzelf automatisch uit. Ontstaan van olllo
Het idee voor olllo is ontstaan in april 2006 toen KPN een businessplan wedstrijd organiseerde voor innovatieve ideeën. De jury, bestaande uit de Raad van Bestuur, het KPN topmanagement, TNO en McKinsey, beoordeelde 190 ideeën. Uiteindelijk is olllo als één van de drie winnaars uit de wedstrijd gekomen. In de toekomst komen onder olllo meer diensten die mood, moment en behoefte bij elkaar brengen. Dit kan betrekking hebben op uitgaan, restaurants of shopping.

Wat kost olllo
Vanaf 29 september kan iedereen die zich aangemeld heeft op www.olllo.nl de dienst twee weken gratis gebruiken. Vanaf 14 oktober betalen klanten 1,50 voor het aanzetten van de dienst, deze 1,50 wordt pas in rekening gebracht wanneer je daad- werkelijk matches hebt in de buurt. olllo blijft gedurende 8 uur actief en per verzonden sms betaal je 55 cent. Het ontvangen van sms'jes is gratis. Voor klanten die gebruik maken van het KPN netwerk (Hi, Telfort, KPN) zijn locatiegegevens automatisch beschikbaar, andere mobiele gebruikers geven eerst hun locatie door en kunnen vervolgens ook anoniem flirten via de mobiele telefoon. olllo is een operator onafhankelijk platform. Bureau: MTV Networks, ON.
Campagne concept: Robin Blitzblum (MTV) , Taco Zuidema(MTV), Allan Sperling (MTV) Olivier Teepe (ON.) Creatieve directie: Robin Blitzblum, Olivier Teepe, Maarten van Huijstee Vormgeving: Wencke van Amstel, Daan klaver, Marvin Koppejan, Mark Veldhuijzen van Zanten Copy: Maarten van Huijstee, Frank de Weijer, Allan Sperling Motion graphics & 3-D: Jort de vries, Adrien Zanetti, Jack Kuijper (Goeroe Commercial) Productie: MTV Networks, Tim Weers (ON.), Goeroe Commercial Regie commercials: Martijn Smits
Verantwoordelijk bij KPN: Leonard Bukenya, Roopesh Santokhi, Leontine de Wit

www.olllo.nl