Sodexho voert als eerste cateraar het Ik Kies Bewust logo in.

06/09/2007 12:35



Sodexho



Op woensdag 5 september 2007 is Sodexho als eerste cateraar geaccrediteerd door Stichting Ik Kies Bewust. Sodexho voldoet hiermee aan alle Ik Kies Bewust-criteria en kan zelfbereide gerechten voortaan van een Ik Kies Bewust-logo voorzien.

De accreditatie betekent dat geautoriseerde Sodexho-bedrijfsrestaurants naast de verkoop van voorverpakte Ik Kies Bewust-producten, het Ik Kies Bewust-logo vanaf nu ook mogen aanbrengen op versbereide gerechten en buffetten. Voor haar cateringmedewerkers heeft Sodexho een speciale Ik Kies Bewust-training ontwikkeld, zodat zij leren om te werken volgens de richtlijnen van het speciale menuplan en de consumenten met raad en daad kunnen bijstaan in hun bewuste keuze tijdens het werk.

De normen voor het Ik Kies Bewust-logo zijn opgesteld door een onafhankelijke commissie van Europese wetenschappers. In Nederland wordt elk product door SGS getoetst voordat het een Ik Kies Bewust-logo krijgt. Sodexho Kwaliteitsservice controleert of de strenge richtlijnen in de bedrijfsrestaurants nageleefd worden.

"De aansluiting bij Stichting Ik Kies Bewust geeft aan hoe belangrijk wij het welzijn van onze consumenten vinden en past binnen ons concept: "Go Healthy Go Sodexho". In de communicatie richting onze consumenten en dat zijn er iedere dag zo'n kleine 500.000, is een goede, eensluidende en duidelijke voorlichting over producten heel belangrijk. Onze gasten moeten in één oogopslag kunnen zien welke gerechten gezonder zijn en voldoen aan de voorwaarden van Ik Kies Bewust. Onze IKB gerechten, duidelijk herkenbaar aan het logo, zien er heel aantrekkelijk uit en zijn bijzonder smakelijk. Dat moet ook want de lunch is het ontspanningsmoment voor werkend Nederland. Lunchen moet vooral ook leuk blijven. " aldus Jeroen Stok, Directeur Communicatie.





http://www.sodexho.nl