Ingezonden persbericht



- Persbericht -

V&D maakt volgende stap en presenteert nieuwe directie en nieuwe huisstijl

Nieuwe directieleden lichten strategie toe in voorbeeldvestiging Kalverstraat

Amsterdam, 6 september 2007

Amsterdam -- De ontwikkelingen binnen V&D volgen elkaar razendsnel op. In de compleet vernieuwde voorbeeldvestiging aan de Kalverstraat lichtten de nieuwe CEO Mark McKeon en Brands Director Rudolph van der Kraan vanochtend hun strategie en plannen toe. De klant staat centraal -- meer dan ooit tevoren. Het nieuwe winkelbeeld is hier het voorbeeld van. Naast de presentatie van de nieuwe directie werd ook de nieuwe huisstijl gelanceerd die beter past bij V&D. De boom staat symbool voor hét totaalwarenhuis van Nederland: alles onder één dak, diep geworteld in de Nederlandse samenleving en elk seizoen weer anders.

De boom staat symbool voor hét totaalwarenhuis van Nederland: alles onder één dak, diep geworteld in de Nederlandse samenleving en elk seizoen weer anders.

Verrassend en inspirerend
V&D heeft de afgelopen jaren veel veranderingen doorgevoerd. Een van de laatste ontwikkelingen is de benoeming van een nieuwe directie. CEO Mark McKeon heeft een retailachtergrond (Marks & Spencer, Starbucks en Next) en ziet veel mogelijkheden voor V&D dankzij haar nieuwe positionering. 'V&D is het enige totaalwarenhuis van Nederland. V&D stelt haar klanten centraal en wil hen verrassen en inspireren. Deze ontwikkeling zie je terug in het winkelbeeld. We hebben het assortiment drastisch aangepakt en lanceren nu de nieuwe huisstijl. Perfect passend bij het nieuwe V&D', aldus McKeon.

Nieuwe CEO Mark McKeon (l.) en Brands director Rudolph van der Kraan (r.) onthullen de nieuwe huisstijl van V&D.

Een decor van zwart, wit en wengé
Tijdens een rondleiding toonden de directieleden het nieuwe winkelbeeld. De voorbeeldvestiging aan de Kalverstraat ademt een frisse, moderne en dynamische sfeer uit. In een decor van zwart, wit en wengé liet Brands Director Rudolph van der Kraan zien hoe de nieuwe huisstijl tot in de kleinste details is doorgevoerd. 'We hebben alles aangepakt: van de kassa tot de bewegwijzering tot en met de verpakkingslijn en bedrijfskleding. Dat is het resultaat van de vele uren die we met onze klanten hebben doorgebracht om exact te weten wat zij willen. We zijn er intern al een hele tijd mee bezig en hebben er hard aangewerkt. V&D heeft nu de uitstraling die de klant graag ziet', aldus Van der Kraan.

Aangescherpt assortiment biedt klant betere keus
De winkel in Amsterdam dient als voorbeeld voor de andere vestigingen. Het karakteristieke pand beschikt over een geoptimaliseerde inrichting en routing. Het productassortiment is aangescherpt, waarbij de keuze voor de klant vergemakkelijkt wordt. De collecties binnen de diverse productgroepen zijn samengesteld op basis van de voorkeur van de klant en worden op een inspirerende en overzichtelijke wijze gepresenteerd. Het is een perfecte mix van het huismerk V&D, de private labelcollecties zoals SOHO New York, Liv en Essentials, maar ook van de bekende merken Mexx, Benetton en Esprit.

Het assortiment is bovendien aangevuld met een aantal merken die nieuw en exclusief bij V&D verkrijgbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan Jane Norman, Principles, Warehouse en Oasis. Maar ook Nijntje is voor het eerst en exclusief bij V&D verkrijgbaar binnen een shop-in-shop concept. Op de bovenste verdieping loopt de bezoeker de wereld van Nijntje binnen in een omgeving die in nauwe samenwerking met Dick Bruna tot stand is gekomen. Tenslotte blijven natuurlijk de succesvolle restaurant- en traiteurformules La Place Marché du Monde en Mangerie onderdeel van de vestiging in de Kalverstraat.

Over V&D
V&D is een inspirerend en gezellig warenhuis dat je op ideeën brengt en je elke dag weer aangenaam verrast met fantastische service en veel keuze wat betreft producten, merken en prijzen. V&D bestaat sinds 1887 en is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 60 vestigingen en 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. Per week bezoeken gemiddeld 1,8 miljoen klanten V&D.

Klik hier voor een factsheet over V&D.


- Einde Bericht -

Achtergrondinformatie (