Den Haag, 06-09-2007
KPN introduceert olllo: de eerste mobiele datingdienst in Nederland
Onder de naam olllo lanceert KPN vandaag in Nederland de eerste
`location based service' op het mobiele netwerk. olllo is locaal
flirten via de mobiele telefoon waarbij de geografische positie van
het mobieltje in het gsm-netwerk wordt gebruikt om mensen met elkaar
op basis van de opgegeven profielen te matchen. Het contact verloopt
per sms en is in eerste instantie anoniem. Gebruikers bepalen zelf
wanneer zij hun anonimiteit willen opgeven door bijvoor-beeld het
doorgeven van hun 06-nummer, een afspraak te maken of een foto door te
mailen.
Olllo staat voor laagdrempelig flirten, "right here, right now." Niet
de hele avond vanachter de pc profielen op datingsites bekijken, maar
impulsief en ongegeneerd flirten met iemand die zich in de buurt
bevindt, om het liefst die avond nog elkaar ook echt te ontmoeten.
Op zaterdag 29 september wordt de dienst aangezet. Iedereen die zich
voor die tijd heeft aangemeld via www.olllo.nl kan tot en met 14
oktober gratis gebruik maken van de eerste locatiedienst die niet
mensen en plaatsen maar mensen onderling met elkaar in contact brengt.
Wat kost olllo
Tot 14 oktober kunnen klanten die zich hebben aangemeld olllo gratis
gebruiken. Daarna betaalt men EUR1,50 voor het aanzetten van de dienst
gedurende 8 uur (deze kosten worden alleen in rekening gebracht als er
daadwerkelijk matches worden ontvangen) en 55ct per verzonden sms'jes
via olllo (exclusief het gebruik van de mobiele telefoon). Het
ontvangen van sms'jes via olllo is gratis.
olllo voor iedereen
Bij de introductie van olllo zijn de locatiegegevens vooralsnog alleen
automatisch beschikbaar voor klanten die gebruik maken van het mobiele
KPN-netwerk (Hi, Telfort, KPN). Om locatiediensten voor iedereen
automatisch toegankelijk te maken zullen ook andere mobiele providers
de LBS (location based service) techniek in hun netwerk moeten
implementeren. Mobiele bellers die geen gebruik maken van het
KPN-netwerk en olllo willen gebruiken zullen hun locatie voorlopig nog
handmatig moeten doorgeven.
Van plaats- naar persoonsnavigatie
Person-to-person-navigatie krijgt een steeds belangrijkere plek in de
moderne informatie- en community-maatschappij. Zulke locatiegebaseerde
diensten gaan steeds meer mogelijkheden en toepassingen bieden in
relatie tot bijvoorbeeld uitgaan, shoppen en de eigen vriendenkring.
Met olllo zetten we een eerste stap naar het lokaal verbinden van
mensen onderling via de mobiel, aldus Marco Visser, directeur Mobiel
Nederland.
Partners
De olllo campagne is in nauwe samenwerking met ON (een joint venture
van Heineken en KPN) en MTV ontwikkeld. ON is het creatieve brein
geweest achter het bedenken van merk en de cross mediale campagne
(online, print, viral en narrowcasting). MTV levert toegang tot de
kerndoelgroep (18-25) en is mediapartner voor de eigen kanalen. MTV
heeft de campagne doorvertaald naar een voor de doelgroep relevante
tv-commercial en besteden in hun uitzendingen aandacht aan flirten in
het algemeen.
Kijk voor meer informatie op www.olllo.nl.