Gemeente Uithoorn

Gemeente Uithoorn
Laan van Meerwijk 16
1423 AJ Uithoorn
Postbus 8
1420 AA Uithoorn
Tel: 0297-51 31 11
Fax: 0297-51 32 22
E-mail: gemeente@uithoorn.nl

Informatiebijeenkomsten voor 55-plussers

13 juni 2007 print
Krijgt u ook zoveel post en reclame vol aanbiedingen van verzekeringen, telefoonabonnementen, elektriciteit en noem maar op? Vroeger was het zo makkelijk. Toen had je maar één aanbieder en min of meer vaste prijzen. Maar tegenwoordig...

In samenwerking met Vita Welzijn en Advies en de gemeente Aalsmeer organiseert de gemeente Uithoorn vier informatiemiddagen voor 55-plussers. Want u bent zeker niet de enige die - vanwege al die reclame en aanbiedingen - door de bomen het bos niet meer ziet.

7 september: keuzes maken

De eerste bijeenkomst is op vrijdag 7 september van 14.00 tot 16.00 uur en wordt gehouden in Het Buurtnest, Arthur van Schendellaan 59. Deze middag gaat over keuzes maken. Hoe kunt u verzekeraars, energieleveranciers, telefoonaanbieders en noem maar op vergelijken en uit de veelheid aan informatie goede keuzes maken.

11 september: omgaan met verleidingen

Op 11 september staat het omgaan met verleidingen centraal. Hoe kunt u reageren op (telefonische) aanbiedingen en reclames? Hoe werkt `kopen op afbetaling' ? Waar moet u opletten en wat zijn de voor- en nadelen... Ook deze middag duurt van 14.00 tot 16.00 uur en is in Het Buurtnest, Arthur van Schendellaan 59.

25 september: Loket WWZ en financiële tegemoetkomingen

Op 25 september komen medewerkers van de gemeente vertellen over de diensten van Loket WWZ en de (financiële) voorzieningen en vergoedingen voor mensen met een laag inkomen. Op dit gebied zijn verschillende mogelijkheden, zoals: eigen bijdrage thuishulp; de collectieve ziektekostenverzekering; het declaratiefonds voor 65-plussers; de jaarlijkse vergoeding voor 70-plussers, chronisch zieken en gehandicapten. Ook deze middag duurt van 14.00 tot 16.00 uur en is in Het Buurtnest, Arthur van Schendellaan 59.

2 oktober: post en bankzaken

Het afhandelen en ordenen van post komt op 2 oktober aan de orde. Wat is belangrijk om te bewaren en wat niet. Aan het regelen van bankzaken wordt ook aandacht geschonken. Welke betaalmiddelen zijn er en wat zijn de voor- en nadelen van verschillende betaalmiddelen. Evenals alle vorige bijeenkomsten, duurt ook deze informatiemiddag van 14.00 tot 16.00 uur en wordt gehouden in Het Buurtnest, Arthur van Schendellaan 59.

U bent welkom!

De informatiemiddagen zijn alle vier gratis toegankelijk. I.v.m. de organisatie horen we graag of en op welke middag u komt. Wilt u eerst meer informatie? Bel gerust met Vita, Welzijn en Advies, telefoon: 020 - 641 06 55. ^