Ingezonden persbericht


O2 Duitsland kiest voor Unica-marketingsoftware

Utrecht, 11 september 2007 - Unica (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), levert zijn marketingsoftware aan O2 Duitsland, leverancier van (mobiele) telecommunicatiediensten. O2 gaat de software gebruiken om de planning en implementatie van interne marketingprocessen te stroomlijnen en ruim 400 gerichte marketingcampagnes op jaarbasis uit te voeren. Met de Unica-software kan O2 alle merk-, relatie- en internetmarketingprocessen stroomlijnen en zo de efficiëntie vergroten, van planning en budgettering tot beheer, implementatie en evaluatie.

O2 gebruikt geavanceerde marketingcampagnes om klanten te benaderen via maximaal veertien verschillende kanalen, waaronder direct mail, standaard e-mails, gepersonaliseerde websites, tekstberichten, SMS en MMS. Daarnaast bereikt de provider haar klanten via partner-outlets en WAP-diensten. Veel campagnes worden wekelijks of maandelijks automatisch herhaald. De Unica-oplossing helpt O2 Duitsland bij de uitbreiding van de bestaande marketingactiviteiten en de effectieve lancering en uitvoering van deze campagnes.

Met de Unica-oplossing profiteert O2 van een grotere flexibiliteit, snellere introductie van campagnes en aanzienlijke kostenbesparingen. Kai Kalchthaler, directeur Business Intelligence Centre CRM van O2: "Unica is marktleider op het gebied van automatisering van marketingcampagnes. We gebruiken de nieuwe oplossing om interne processen te standaardiseren en een aantal voormalige handmatige procedures te automatiseren. O2 heeft wereldwijd 100 miljoen individuele contacten, dus de inzet van Unica-software betekent voor ons een grote stap voorwaarts. Met deze software hebben we de kosten voor campagnebeheer en -uitvoering sterk kunnen terugdringen."

Het aantal campagnes van O2 stijgt continu. Om dit proces efficiënter te beheren, wilde het bedrijf zijn interne marketingprocessen stroomlijnen, bijvoorbeeld door de creatie van marketingcampagnes te faciliteren. Daarnaast zocht O2 een oplossing om workflow- en goedkeuringsprocessen te verbeteren. Marcel Holsheimer, vicepresident Marketing EMEA van Unica: "O2 kan met onze oplossingen zijn marketingactiviteiten uitbreiden en gerichter campagne voeren. Door optimale interne workflows kan het bedrijf zijn campagnes bovendien beter inzetten en positioneren."

De Affinium-software van Unica werd in 2006 door Gartner en Forrester genoemd als marktleider op het gebied van Campagne Management en Enterprise Marketing Management.

###

Unica
Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS) De Benelux kantoren van Unica zijn gevestigd in Utrecht en Brussel. Bezoek www.unica.com voor meer informatie.