Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuw: BE16.nl

~ vier je 16e verjaardag groots! ~

Amsterdam, 11 september 2007 - Vandaag lanceert newrulez http://www.be16.nl , een product- en informatieplatform rondom de 16e verjaardag. In een product arena presenteren adverteerders hun beste deals, voorzien van streaming video s geproduceerd door jong media talent. De jongeren zijn in charge en mogen, middels ratings en comments, zelf bepalen welke deals goed genoeg zijn om in de product arena te blijven staan.

BE16.nl exclusief voor als je 16 bent
Jongeren mogen altijd een kijkje nemen in de BE16 product arena. Maar alleen binnen één maand na hun verjaardag gaat de winkel open . Dan mogen de jongeren gebruikmaken van de bijzondere deals die worden aangeboden. Het gaat om must have producten en informatie specifiek afgestemd op de jongeren van 16. De producten zijn nergens anders (in deze vorm en deal) te verkrijgen dan via Be16.nl. De site wil dat jongeren zich rond hun 16e verjaardag bijzonder en verwend voelen.

Critical Moment Marketing
De 16e verjaardag is voor jongeren een belangrijk moment. Brommer rijden, naar de kroeg, bier, wijn en mixdrankjes kopen, naar de bioscoop naar films voor 16+. Een kleine greep uit de nieuw te verwerven vrijheden waar jongeren naar uitzien (onderzoek newrulez, november 2006). BE16 biedt adverteerders de mogelijkheid om jongeren juist in de belangrijke periode rond de 16e verjaardag gericht te bereiken en een relatie met ze op te bouwen. BE16 geeft adverteerders inzicht in de doelgroep zodat het aanbod nog relevanter en interessanter kan worden gemaakt. Dat gebeurt via onderzoek, webstatistieken en door online ratings en comments van jongeren.

Bereik via het newrulez netwerk
BE16 is een initiatief van newrulez the youth interaction company . Newrulez beschikt over een database, die rond de 30% bevat van de Nederlandse jongeren die 16 worden. Jaarlijks zijn dat er zo n 200.000 (Bron: CBS).

Beperkt de tijd
Middels opwarm en aftel e-mails worden jongeren attent gemaakt op BE16.nl. De eerste e-mail wordt 2 maanden voor de verjaardag verstuurd, de laatste 1 maand na de verjaardag.

Gedurende 2 maanden vóór hun 16e verjaardag mogen de jongeren de product arena bekijken. Ze mogen de producten daar raten en van comments voorzien. Verder bestaat voor de jongeren de mogelijkheid een wishlist door te sturen aan familie en vrienden en ze kunnen met een online kaartje familie en vrienden uitnodigen voor hun verjaardagsfeestje.

Gedurende precies één maand vanaf hun 16e verjaardag mogen de jongeren gebruikmaken van de exclusieve aanbiedingen. De jongeren bestellen de producten in de online omgeving van de adverteerder.

Participanten in BE16
BE16.nl is een initiatief van newrulez the youth interaction company en wordt mede mogelijk gemaakt door De Rabobank, T-Mobile, Philips, GOGO, Always, (Wella) New Wave, Neckermann.com, Perry Sport, Scooterking, Universal Music, Chill Out, Condomerie en #31. Participanten nemen deel op basis van exclusiviteit in specifieke productcategorieën.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Annette Knijnenberg
T: 020-840 45 00
E: pers@ilsemedia.nl

Over newrulez
newrulez media B.V. is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Streaming video platform Extrafris.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.

Meer informatie: www.newrulez.nl

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Schoolbank.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand ruim zeshonderd miljoen pageviews op het internet.

ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com