Dexia Bank


Dexia biedt cliënten maatoplossingen aan

11/09/2007

Nieuw aanbod zichtrekeningen komt tegemoet aan

veranderend consumentengedrag en internationale marktevoluties

Vanaf 1 januari 2008 zullen alle particuliere cliënten van Dexia een meer gepersonaliseerd aanbod van zichtrekeningen en betaalkaarten genieten. De belangrijkste innovatie ligt in de transparante combinatie van diensten - die voor elke cliënt uitgebreid worden - met de functies van een bankkaart. Dexia komt met die aanpassing tegemoet aan de verwachtingen van zijn cliënten, die steeds vaker elektronisch verrichtingen doen met bank-en kredietkaarten, zowel in België als in het buitenland of op het internet. De cliënt zal voortaan makkelijker kunnen kiezen uit een aantal diensten die het beste passen bij zijn persoonlijke gewoontes en wensen.

Elektronisch betalingsverkeer boomt

Uit recente cijfers blijkt dat 4 op 5 consumenten liever met hun bankkaart dan cash betalen. Consumenten weten dat elektronisch betalen veilig is en gebruiken steeds vaker hun bank- en kredietkaart om hun dagelijkse inkopen te betalen. Marktcijfers illustreren die trend: zo werden in 2006 voor het eerst meer dan 1 miljard betalingen en geldopnames met een bankkaart opgetekend in België en kende het gebruik van de kredietkaart op het internet vorig jaar een groei van 55 procent (1). In tien jaar tijd is het aantal Belgische kredietkaarten met de helft toegenomen. De laatste vijf jaar zag Dexia het gebruik van bankkaarten voor betalingen per kaart stijgen met 30 procent en voor kredietkaarten met 25 procent per kaart.

Ook in het buitenland gebruikt de Belg steeds vaker zijn kaarten. De afgelopen vijf jaar zag Dexia bij zijn cliënteel het aantal betalingen met Maestro per kaart met 80 procent stijgen. Steeds meer Belgische vakantiegangers betalen hun hotel- en restaurantrekeningen en vakantieaankopen met een kredietkaart. Sinds 2002 steeg het gemiddeld aantal keer dat de Dexia-cliënt met zijn kredietkaart betaalde in het buitenland dan ook met 50 procent.

Verwacht wordt dat met de vrijmaking van het Europese betalingsverkeer in 2008 het internationale betalingsverkeer alleen nog maar zal toenemen.

(1) Gegevens uit activiteitenverslag Banksys 2006

Rekeningen op maat met uitgebreide extra diensten

Om tegemoet te komen aan het wijzigende consumentengedrag en de vraag van cliënten naar meer duidelijkheid en transparantie, heeft Dexia een vernieuwd en overzichtelijk gamma van voordelen uitgewerkt. De cliënt heeft de keuze uit vijf rekeningen met bijbehorende diensten.

Blue

Een zichtrekening voor 7 euro per kwartaal met alle basisdiensten en een bankkaart voor dagelijks geldbeheer.

Red

Een volledig uitgeruste rekening voor 12,5 euro per kwartaal met alle basisdiensten, bankkaart, kredietkaart en een aantal extra voordelen zoals het personaliseren van de bankkaart met een foto. Red biedt een nog groter betalingsgemak en flexibiliteit.

Gold

Een rekening voor 19 euro per kwartaal met een Gold-kredietkaart en extra diensten voor wie vaak naar het buitenland reist. Alle diensten van de Red-rekening zijn ook in de Gold-rekening inbegrepen.

Platinum

Een rekening voor 50 euro per kwartaal met een Platinum-kredietkaart die volledige zekerheid en comfort biedt in binnen -en buitenland. Alle diensten van de Red-rekening zijn ook in de Platinum-rekening inbegrepen.

De cliënt die liever zelf zijn dienstenpakket samenstelt behoudt de mogelijkheid om voor de Classic-rekening en à la carte extra producten en diensten te kiezen.

Om zijn cliënten te helpen de juiste keuze te maken, zal Dexia hen uitgebreid informeren via een persoonlijke brief. Verder is alle gedetailleerde informatie op de website www.dexia.be/uwrekening te raadplegen en kan de consument het gratis nummer 0800 97 269 bellen. De nieuwe rekeningen starten op 1 januari 2008.