Gemeente Sint-Michielsgelstel


woensdag 12 september 2007

Campagne attendeert mensen op elektronische dienstverlening.

De gemeente Sint-Michielsgestel heeft dienstverlening hoog in het vaandel. Wij zijn er tenslotte voor u. Daarom proberen we op meerdere manieren voor u bereikbaar te zijn: persoonlijk, telefonisch, via internet. Zo kunt u zelf bepalen op wat voor manier u met de gemeente zaken doet.

Voor sommige vragen is het prettig om naar het gemeentehuis te komen. U wordt dan persoonlijk te woord gestaan en u kunt direct met een medewerker van de gemeente overleggen. Maar in andere gevallen vindt u het wellicht vervelend om op de momenten dat het gemeentehuis open is daar naar toe te gaan.
Om ervoor te zorgen dat u contact met de gemeente kunt hebben waar en wanneer ú dat wilt, werkt de gemeente hard aan haar elektronische dienstverlening. Op onze website kunt u op bijna al uw vragen antwoord vinden. Daarnaast kunt u ook steeds meer zaken regelen via de website en ontwikkelt de gemeente diensten waarmee u beter van informatie voorzien kunt worden.

Campagne
Om iedereen te attenderen op deze elektronische dienstverlening, is de gemeente gestart met een campagne. Met de slogan Contact met de gemeente vanuit uw luie stoel wil de gemeente aan mensen duidelijk maken dat zij voor veel zaken niet persé naar het gemeentehuis hoeven te komen. Zij kunnen deze zaken via internet regelen. De campagne wordt op een ludieke manier ondersteund met een ouderwetse luie stoel in de hal van het gemeentehuis. Hier kunnen mensen allerlei informatie krijgen over de zaken die zij via internet kunnen regelen. Deze informatie is natuurlijk ook hier beschikbaar.

Formulieren en e-maildiensten
Wat kan men dan via de website regelen? Naast informatie over alle producten en diensten van de gemeente, kunnen mensen deze aanvragen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanvragen van een stookvergunning of een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang. Sinds een tijd kan ook een uittreksel uit de GBA of Burgerlijke stand digitaal aangevraagd worden.
En wilt u automatische op de hoogte gehouden worden van het actuele nieuws binnen de gemeente? Of wilt u weten of er in uw woonomgeving vergunningen zijn aangevraagd of verleend? Dan kunt u zich abonneren op een e-maildienst. U ontvangt dan elke week een e-mail met de voor u relevante informatie.

U ziet: u kunt veel zaken regelen vanuit uw eigen luie stoel. En wanneer u zich abonneert op de e-maildienst, wordt u ook automatisch op de hoogte gehouden van nieuwe elektronische diensten op de website. Zo weet u precies welke zaken u via internet kunt regelen en waarvoor u dus niet meer naar het gemeentehuis hoeft te komen.