Intel en Media Markt spreken met 'virale' campagne jongeren aan

Roadshow, wedstrijd en website om Intel Centrino Duo laptops te promoten

Kontich, 13 september 2007 - Intel is samen met Media Markt een speciale 'virale' campagne gestart om de Centrino Duo laptops onder de aandacht van jongeren te brengen. De campagne bestaat uit een roadshow met ex-lama en theatermaker Martijn Oosterhuis, ondersteund door de website www.vipindecaravan.nl. Aan de campagne is ook een wedstrijd gekoppeld, waarbij 5.000 euro te winnen is om binnen een uur te besteden aan een Intel Centrino Duo laptop en andere producten bij Media Markt.

De naam 'VIP' slaat op Martijn Oosterhuis, die in een roze caravan door het land toert als 'investigating reporter' en onderzoek doet naar de laptopbehoeften van jongeren, Maar VIP staat ook voor 'Very Important Processor' van de Intel Centrino Duo laptop die hij bij zich heeft. Beelden van de 'onderzoeksresultaten' zijn terug te zien op de website, samen met onder meer tracks van rapper Alianz. De roze caravan staat op 15 september bij Media Markt Cruquius en op 29 september bij Media Markt Rotterdam. Vanaf 14.00 tot 17.00 uur is er een 'lekkere show met leuke prijzen' met DJ Ronni als speciale gast.

Door een eigen videotrack te maken en deze op www.vipindecaravan.nl te zetten, kunnen jongeren bovendien een Centrino Duo laptop en enkele duizenden euro's winnen. Het filmpje dat de meeste stemmen krijgt van bezoekers van de site wordt immers beloond met een prijs van 5.000 euro. De winnaar mag hiervoor binnen één uur een Intel Centrino Duo laptop uitkiezen bij Media Markt en de rest van het bedrag besteden aan andere producten in de winkel. De videotrack moet voor 30 september worden geupload. Wie niet wint, geen nood. Op de site is een kant-en-klare handgeschreven brief te vinden waarmee jongeren hun ouders kunnen overtuigen om een Intel Centrino Duo laptop aan te schaffen.

Met de campagne spreken Intel en Media Markt jongeren op hun eigen manier aan. "Jongeren zijn een belangrijke doelgroep voor onze laptops. Het zijn heel intensieve gebruikers en ze stellen pittige eisen rond de prestaties, accu levensduur en draadloos internet, voor games, muziek, video's en nog veel meer. Een Centrino Duo laptop maakt dan ook het verschil", aldus Kurt De Buck, Marketing Manager Benelux en Scandinavië. "De VIP campagne rond de Centrino Duo is een campagne geworden voor en door jongeren want we vonden het vanaf de start belangrijk om heel nauw met hen samen te werken."

Kijk op www.vipindecaravan.nl voor meer informatie.

Over Intel
Intel, marktleider in chipinnovatie, ontwikkelt technologieën, producten en initiatieven die de manier waarop mensen leven en werken voortdurend verbeteren. Meer informatie over Intel is te vinden op www.intel.com/pressroom en op http://blogs.intel.com.