Cadillac plaatst auto's in Personal Car Center


Fascinerende merkbeleving in nieuw showroomconcept

RIDDERKERK, 20070913 -- Een auto is: beleving. Een Cadillac is: het toppunt van beleving. Dat uitgangspunt staat aan de basis van de inrichting van een totaal showroomconcept voor Cadillac. Een - bewezen - succesvol concept: in Nederland is deze `Car Experience' het afgelopen jaar doorgevoerd in diverse showrooms en zowel bezoekers, verkopers als dealers reageren enthousiast.

Gericht op de klant
In het door instore specialist Tchai International uitgedachte en doorgevoerde concept staan ontdekking, kennismaking en beleving centraal. Met als spil: de klant; de bezoeker. Het gaat om zijn beleving. De hele opbouw, de inrichting, het materiaalgebruik, de toepassing van de modernste (multimediale) middelen... het is allemaal bedoeld om ervoor te zorgen dat de klant een `goed gevoel' krijgt bij het merk Cadillac. Of, nog liever, zich aangetrokken voelt tot de sfeer rondom een specifiek model.
De auto alleen is daarvoor niet voldoende. Het ervaren van alle USP's (virtueel, maar zeer zeker ook fysiek) zal de klanten voor het merk en het model moeten winnen.

Combinatie van de merkbeleving met het vakmanschap van de verkoper
De verkoper is en blijft - ook in dit concept - een belangrijk onderdeel van alles wat er in de showroom gebeurt. Met de keuze voor `Car Experience' zorgt Cadillac ervoor dat de verkoper een enorme hoeveelheid extra `tools' in handen krijgt om de klanten voor het merk en de modellen te winnen. In meerdere onderdelen van het concept zijn middelen opgenomen, die uiteindelijk leiden tot een effectief verkoopproces. De merkbeleving die wordt opgeroepen bij de klant zal, indien op goede wijze gecombineerd met het vakmanschap van het dealerbedrijf als totaal (verkoop, after-sales, onderhoud), kunnen uitgroeien tot bijzondere merktrouw.

Het Cadillac Concept
Om de klanten in de showroom 'de echte Cadillac beleving' te laten ondergaan, kiest Tchai voor een aanpak, die rust op een drietal pijlers: The Heritage (de `erfenis' van het merk), The Technology (vooruitstrevendheid) en Art & Science (toegepaste wetenschap in combinatie met vooruitstrevende vormgeving).
Teneinde deze drie elementen zo expliciet en effectief mogelijk te laten overkomen, krijgen de showrooms een aankleding in hoogwaardige, hightech materialen. Geen surrogaat... Alles is echt! En dat voel je in de sfeer meteen terug.
In die uitzonderlijke omgeving wordt op unieke wijze, heel doordacht, gebruik gemaakt van multimediale technieken die alle aspecten van de Cadillac beleving laten ervaren.


Rust en sfeer
Natuurlijk staan er auto's in de showroom. Ze zijn evenwel geplaatst in een omgeving, waarbinnen de bezoekers zich welkom, gewaardeerd en betrokken voelen. Binnen het Experience Center wordt de klant - in een grote centrale ruimte - meegenomen in de wereld van Cadillac. Meest opvallende is daarbij, dat in die ruimte geen auto's aanwezig zijn. Het is een rustgebied, waar je even kunt zitten; waar je spelenderwijs verder kennis kunt maken met Cadillac; waar je het imago van Cadillac op een bijzonder prettige wijze over je heen kunt laten komen... om dan vervolgens écht in de auto te stappen.

Van Cadillac Experience naar Cadillac Community
In de visie van Tchai International en Cadillac is het Experience Center een plaats, waar je met het Cadillac gevoel kennismaakt en waar je steeds naar terugkomt om dat gevoel (die beleving) opnieuw te beleven. Daarvoor worden in de Centers regelmatig evenementen georganiseerd, die aansluiten bij de interesses van de doelgroep en het imago van Cadillac. Bijvoorbeeld: fashion-shows, wijnproeverijen en beleggingsadviesbijeenkomsten. Voor de klanten een mogelijkheid om zich te manifesteren of te netwerken binnen de Cadillac Community. Voor de dealer een extra middel om de klantentrouw te versterken.

Cadillac en Tchai International
Het Cadillac Experience Center is voor Cadillac ontwikkeld door Tchai International, een instore specialist met vestigingen in Nederland en Bulgarije en een grote internationale klantenkring. Het specialisme van Tchai ligt in de beheersing van alle fases van het proces: van conceptontwikkeling tot en met realisatie.




Tchai International bv - Ingezonden persbericht