Ingezonden persbericht


Flabber start dienst voor effectieve verspreiding virale campagnes

Bedrijven profiteren met Flabber Seeding Service van ruime ervaring in blogcultuur

De Bilt, 14 september 2007 - Flabber BV, de internetuitgever van onder andere Flabber.nl, Pinkbullets.nl en Endandit.nl, introduceert de Flabber Seeding Service. Met deze dienst adviseert het bedrijf marketingmanagers en mediabureaus bij het verspreiden ('seeden') van virale campagnes. Bedrijven worden geadviseerd over het effectief online bereiken van jongeren via de juiste websites, blogs en communities.

Flabber BV beschikt over jarenlange ervaring in de blogcultuur. Bedrijven kunnen deze kennis benutten om het maximale effect uit een virale campagne te behalen. De Flabber Seeding Service is een van de onderdelen van de Flabber Viral Service, die afzonderlijk of in combinatie met andere delen is af te nemen. Bertrand Weegenaar, directeur Marketing & Strategie van Flabber BV, over de dienst: "Er zijn nog geen kookboeken voor succesvolle virale en buzz-campagnes. Dankzij onze ruime ervaring met blogs weten we wat wel en wat niet werkt bij virale campagnes en kunnen we bedrijven uitstekend adviseren over de 'do's en don'ts' en over de juiste online media om de campagne te verspreiden. Een virale campagne werkt snel en de kosten zijn laag, maar de effectiviteit blijft echter vaak achter doordat bedrijven onbekend zijn met de puntjes die op de i moeten worden gezet. Een vroegtijdig advies kan de geslaagdheid van een online campagne aanzienlijk verhogen."

Virale online marketing is de internetversie van mond-tot-mondreclame. Een virale campagne bestaat meestal uit een grappig filmpje, spel of plaatje. Daaraan koppelt een bedrijf een commerciële boodschap. Vrienden sturen elkaar het communicatiemiddel of de internetlink door. Doordat een virale campagne 'zwerft' over het internet, is het van belang dat vanaf dag één het concept goed is vormgegeven om voortijdige verlaters van de campagne tegen te gaan, en op de juiste plekken op het internet te 'seeden'. Om het juiste effect te kunnen meten, is een gedegen tracking-systeem nodig, dat bijhoudt wie de campagne heeft gezien, aangeklikt of gespeeld.

######

Over Flabber BV
Flabber BV is de internetuitgever van de weblogportals Flabber.nl, Endandit.nl, Pinkbullets.nl en FlabberM.nl. Met meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand behoort Flabber.nl tot de best bezochte websites van Nederland. Flabber is dankzij zijn netwerk in staat nieuwe, grappige, interessante en verrassende content als eerste in Nederland te plaatsen. Flabber biedt advies en communicatiemogelijkheden voor marketingmanagers die voor het bereiken van hun jeugdige doelgroep bereid zijn verder te gaan dan de conventionele mediatrajecten. Flabber ondersteunt bedrijven door kennisdeling over consumptiegedrag van jeugd, advies over online (virale) conceptontwikkeling en seeding & tracking. Flabber speelt voortdurend in op nieuwe technologische mogelijkheden van internet, digitale televisie en mobiele communicatie.