Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Johnnie Walker promoot verantwoord alcoholgebruik via Formule 1

Spa Francorchamps, 14 september 2007. Vandaag stond de VIP box van Formule 1 partner Johnnie Walker op het circuit van Spa-Francorchamps in het teken van verantwoord drinkgedrag. Chief Test Driver Chris Goodwin van Team Vodafone McLaren Mercedes sprak media en aanwezigen toe over het team en de Johnnie Walker campagne over 'Responsible Drinking'. Reeds bij de aankondiging van de samenwerking tussen het team en Johnnie Walker in 2005 werd duidelijk dat het whiskymerk hiermee de boodschap 'Always stay in control - never drink and drive' wil promoten. Om deze boodschap over verantwoord alcoholgebruik kracht bij te zetten heeft Johnnie Walker in 2006 oud F1-coureur Mika Hakkinen aangesteld als ambassadeur voor hun campagne. Zijn geschiedenis bij het McLaren team, en zijn status van rolmodel bij racefans over de hele wereld, maken hem de perfecte kandidaat om de boodschap never drink & drive over te brengen.

Tijdens het raceweekend in België zullen ambassadeurs van het whiskymerk flesjes water uitdelen aan het aanwezige publiek en taxi's met designated drivers (BOB's) inzetten om mensen te vervoeren van en naar het circuit. Tijdens de race in Monaco op 27 mei heeft Mika Hakkinen zijn rol van designated driver naar een hoger niveau getild door persoonlijk enkele toeschouwers na afloop van de race naar huis te brengen.

"Ik ben erg trots deze belangrijke rol te mogen vervullen", aldus Hakkinen. "Mijn jarenlange ervaring op racecircuits wereldwijd heeft het belang van controle en verantwoordelijkheid achter het stuur aangetoond. Dit geldt niet alleen voor coureurs maar ook voor automobilisten wereldwijd. Ik geloof heilig in het belang van mijn rol".

Johnnie Walker voelt zich als merk verantwoordelijk voor verantwoorde consumptie van alcohol. Om hier uiting aan te geven zet Diageo, het bedrijf achter Johnnie Walker, zich in voor het aangaan van een dialoog met gezondheidsinstanties, overheden, onderzoekers en andere geïnteresseerden over het effect van alcohol op de gezondheid en hoe misbruik van alcohol te voorkomen.

Caroline Schnellen, Corporate Relations Executive van Diageo vult aan: "De F1 is het middel om zoveel mogelijk mensen te bereiken met de belangrijke boodschap dat het drinken van alcohol en autorijden niet samengaan. Hiermee zijn we overigens de eerste die sinds 2005 op een systematische manier in alle uitingen van ons partnerschap de consument informeren over hoe ze verantwoord om kunnen gaan met alcohol. De slogan van onze campagne is niet voor niets: 'Winners always stay in control,never drink and drive'.



Ingezonden persbericht