Gemeente Anna Paulowna
Gemeente Anna Paulowna onderzoekt tevredenheid bezoekers
Ruim een half jaar na de ingebruikname van de gemeentebalie in het
gemeentehuis wil de gemeente Anna Paulowna graag weten wat de klanten
vinden van de nieuwe dienstverlening. In de maand oktober wordt
bezoekers van de gemeentebalie daarom gevraagd een vragenlijst in te
vullen met vijftien vragen. Zij kunnen deze invullen op een computer
in de hal van het gemeentehuis. Voor dit klanttevredenheidsonderzoek
heeft de gemeente ongeveer 250 ingevulde vragenlijsten nodig. Het
onderzoek wordt door de gemeente zelf gedaan en zal twee tot vier
weken in beslag nemen.
Bezoekers voor de gemeentebalie
De centrale gemeentebalie is op 1 januari 2007 in het gemeentehuis van
Anna Paulowna van start gegaan. Daarmee kwam een einde aan de tijd dat
bezoekers zelf van loket naar loket door het gemeentehuis op zoek
gingen naar informatie. Het klanttevredenheidsonderzoek is alleen
gericht op de bezoekers van de gemeentebalie. Het invullen van de
vragenlijst op de computer is zeer eenvoudig en duurt ongeveer vier
minuten. Bezoekers kunnen hierin worden geholpen door de medewerkers
van de receptie.
De vragen hebben onder meer betrekking op:
· Duur en kwaliteit van de afhandeling;
· Duidelijkheid waar men moet zijn;
· De sfeer in de wachtruimte;
· De openingstijden;
· Bereikbaarheid van het gebouw;
· Vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers.
Kans op workshop schilderen
Als dank voor de medewerking verloot de gemeente twintig workshops
schilderen bij galerie Doolaard onder de deelnemers aan het
klanttevredenheidsonderzoek. .
Vergelijkend onderzoek
Omdat de gemeente Anna Paulowna meedoet met een landelijk vergelijkend
onderzoek zullen de resultaten ook worden vergeleken met die van
andere gemeenten. De vragenlijst zal vanaf 1 oktober ook aan de
bezoekers van de website worden voorgelegd. De resultaten zullen in
november bekend worden gemaakt