Gemeente Anna Paulowna


Gemeente Anna Paulowna onderzoekt tevredenheid bezoekers

Ruim een half jaar na de ingebruikname van de gemeentebalie in het gemeentehuis wil de gemeente Anna Paulowna graag weten wat de klanten vinden van de nieuwe dienstverlening. In de maand oktober wordt bezoekers van de gemeentebalie daarom gevraagd een vragenlijst in te vullen met vijftien vragen. Zij kunnen deze invullen op een computer in de hal van het gemeentehuis. Voor dit klanttevredenheidsonderzoek heeft de gemeente ongeveer 250 ingevulde vragenlijsten nodig. Het onderzoek wordt door de gemeente zelf gedaan en zal twee tot vier weken in beslag nemen.

Bezoekers voor de gemeentebalie

De centrale gemeentebalie is op 1 januari 2007 in het gemeentehuis van Anna Paulowna van start gegaan. Daarmee kwam een einde aan de tijd dat bezoekers zelf van loket naar loket door het gemeentehuis op zoek gingen naar informatie. Het klanttevredenheidsonderzoek is alleen gericht op de bezoekers van de gemeentebalie. Het invullen van de vragenlijst op de computer is zeer eenvoudig en duurt ongeveer vier minuten. Bezoekers kunnen hierin worden geholpen door de medewerkers van de receptie.

De vragen hebben onder meer betrekking op:


· Duur en kwaliteit van de afhandeling;


· Duidelijkheid waar men moet zijn;


· De sfeer in de wachtruimte;


· De openingstijden;


· Bereikbaarheid van het gebouw;


· Vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers.

Kans op workshop schilderen

Als dank voor de medewerking verloot de gemeente twintig workshops schilderen bij galerie Doolaard onder de deelnemers aan het klanttevredenheidsonderzoek. .

Vergelijkend onderzoek

Omdat de gemeente Anna Paulowna meedoet met een landelijk vergelijkend onderzoek zullen de resultaten ook worden vergeleken met die van andere gemeenten. De vragenlijst zal vanaf 1 oktober ook aan de bezoekers van de website worden voorgelegd. De resultaten zullen in november bekend worden gemaakt