Ingezonden persbericht


Persbericht 3FM - 18 augustus 2007

Campagne 3FM Serious Request 2007 wint M&M Award

De campagne van 3FM Serious Request '30 Miljoen Landmijnen. Daar kun je niet omheen' heeft 13 september jl. in Londen de M&M (Media & Marketing Europe) Award gewonnen in de catergorie Best Corporate Campagne. De campagne van 3FM en het Rode Kruis werd gemaakt door Y&R Not Just Film. Initiative Nederland verzorgde de mediastrategie voor het Nederlandse Rode Kruis.

3FM Serious Request 2007 werd eerder bekroond met een Marconi voor beste programma (2005), het Gouden Radio Oortje voor beste radio evenement (2006), een SAN Accent voor beste campagne non-profit (2005) en een Bronzen Esprix voor beste campagne non-profit (2006).

De M&M Award is een internationale marketing prijs en wordt jaarlijks uitgereikt in Londen.

3FM Serious Request
Met 3FM SERIOUS REQUEST zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie dj's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio, ergens in Nederland. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over het doel van de actie. De dj's roepen iedereen op om geld te doneren en daarbij worden bijzondere initiatieven gewaardeerd. In 2004, het eerste jaar, haalde 3FM SERIOUS REQUEST 915.955 euro op voor de vluchtelingen in Darfur. In 2005 bedroeg het eindbedrag voor de ontheemde kinderen in Kongo 2.203.549 euro. In 2006 sloot Studio Brussel zich aan bij de actie en samen met 3FM werd een recordbedrag van 5.067.921 euro binnengehaald voor de slachtoffers van landmijnen wereldwijd. 3FM Serious Request 2007 gaat zich inzetten voor het waterprogramma van het Rode Kruis.

Zie voor de verantwoording van 3FM Serious Request 2006: www.3fm.nl