Ingezonden persbericht


Bij dit persbericht is beeldmateriaal toegevoegd (opvragen bij afzender)

Persbericht

World in Conflict doet Koude Oorlog herleven
~ Nieuwe real-time strategy game van Sierra Entertainment vanaf 21 september in de winkel ~

17 september, 2007 Wat als de Koude Oorlog niet geëindigd was en het Sovjet-leger Europa was binnengevallen? Dit concept is het uitgangspunt van de nieuwe actie RTS game World in Conflict van Sierra Entertainment die vanaf 21 september in de winkels ligt. In deze PC game, die offline in single player-modus en online als multiplayer gespeeld kan worden, bevindt de gamer zich midden in de actie. De speler beschikt over een 360º-camera voor nog beter zicht op het slagveld en een nog intensere spelervaring.

Het is 1988 en de Sovjet-Unie rukt op in Europa. De NAVO slaat terug en krijgt al snel hulp van het Amerikaanse leger. In de game moet je zorgen dat de Russen buiten Europa en de US blijven. De speler kan de troepen van de NAVO en het Amerikaanse leger leiden. In de multiplayer-versie voert ook een van de spelers de Sovjet-troepen aan. Met levensechte veldslagen in steden en op het platteland van de beide continenten baant de gamer zich een weg door het spel.

De game vertegenwoordigt met zijn vernietigende 3D-veldslagen en op DirectX 10-technologie gebaseerde visuals een volgende generatie RTS-titels. World in Conflict stapt af van het principe van het verzamelen van resources en base-building, maar biedt non-stop oorlogvoering, tactische beslissingen en een met First Person Shooter vergelijkbare actie. Iedere speler ontvangt een vast aantal credits om units te kunnen kopen. Is een unit vernietigd dan filteren de credits gedurende het spel langzamerhand weer terug naar de speler. Hiermee introduceert Sierra Entertainment een nieuw soort game; de action-strategy-game.

World in Conflict is gericht op tactische oorlogsvoering en beschikt over diverse features:


- Intens single player-verhaal Larry Bond, autoriteit op het gebied van de Koude Oorlog heeft het verhaal van het spel geschreven. Met het wapenarsenaal van de militaire grootmachten van de jaren 80 binnen handbereik is de gamer het middelpunt van het aangrijpende singleplayer-verhaal. Daarbij staan allesverwoestende artillerieaanvallen, napalmbombardementen en een ontzagwekkende tactische atoombom de gamer ter beschikking.


- MassTech Engine - De gamer heeft met de laatste versie van Massive s innovatieve engine volledige controle over een 360º-camera. Door de FPS-achtige besturing, graphics met licht- en rookeffecten en de laatste DirectX 10-snufjes zit hij gelijk midden in de actie.


- Drop-in Multiplayer - Neem deel aan al gestarte multiplayer games. In World in Conflict kunnen tot wel 16 spelers deelnemen.


- Allesverwoestend - De gamer kan elk object op het slagveld vernietigen.


- Player Roles - Tijdens het spel kan de gamer in vier verschillende rollen kruipen, die van Air, Armor, Infantry en Support.

World in Conflict is ontwikkeld door Massive Entertainment, de maker van de bekroonde Ground Control-serie. Van de game komt ook een Collector s Edition op de markt. Hierin zit onder andere een authentiek stuk van de Berlijnse Muur.

Geen enkele hedendaagse game biedt dezelfde intense beleving als World in Conflict , zegt Olivier Spaargaren, Marketing Manager bij Vivendi Games. Door de 360º-camera en DirectX 10-technologie zit je midden in het spel. In World in Conflict vervagen zowel de lijnen tussen strategie, actie en first person shooter als tussen goed en slecht. Alleen de supermacht met het meest strategische spel zal onverslaanbaar zijn.