Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
17 juli 2007

Week van de Smaak

Meer dan 1.000 locaties doen mee met Week van de Smaak

De eerste landelijke Week van de Smaak, van 24 t/m 30 september 2007, belooft een succes te worden. Tot 15 juli konden activiteiten worden aangemeld via de centrale website www.weekvandesmaak.nl en daar hebben zowel bedrijven als particulieren in ruime mate gehoor aan gegeven. In totaal zullen er op meer dan 1.000 locaties verspreid over Nederland activiteiten gaan plaatsvinden.

In de jaarlijks terugkerende Week van de Smaak staan streekproducten, authentieke smaken, biologisch eten, tradities en 'koken met de seizoenen' centraal. Een week vol smaaksensaties!

Grote bedrijven die deelnemen zijn o.a. Albron Catering (550 bedrijfsrestaurants), Natudis (ruim 100 natuurvoedingswinkels), Plus supermarkten (100 winkels), Super de Boer (100 winkels), Food Center Amsterdam (80 bedrijven), de Kaasspecialist (60 filialen) en de Landwinkels (57 winkels). In het onderwijsveld doen o.a. 70 basisscholen mee met Boer zoekt Mond, waarbij een gastles wordt gegeven door een boer of tuinder. Daarnaast hebben ruim 900 basisscholen de Smaaktest besteld die in het kader van de Week van de Smaak is ontwikkeld.

Binnen de horeca doen tal van gerenommeerde restaurants mee. De eetgelegenheden stellen een speciaal Week van de Smaak-menu samen dat aansluit bij de kernwaarden Ambachtelijk, Seizoensgebonden, Diervriendelijk, Natuurzuiver en Herkomst. Vanuit het boekhandelkanaal - denk aan kookboeken over streek- en seizoensgerechten - hebben zich ook grote spelers aangemeld, waaronder Selexyz Donner en Paagman.

Een overzicht van alle activiteiten die tijdens de Week van de Smaak gaan plaatsvinden staat op www.weekvandesmaak.nl

Einde persbericht

---

De Week van de Smaak is een gezamenlijk initiatief van Euro-Toques, smaakambassadeur Pierre Wind, Slow Food, Streekeigen Producten Nederland, Kunsthal Rotterdam en Biologica. Projectleiding ligt bij Biologica. De Week van de Smaak wordt langjarig gesteund door het VSBfonds en het ministerie van LNV. Verder wordt de week mogelijk gemaakt door o.a. de Volkskrant, Provincie Noord-Brabant, Koninklijk Horeca Nederland, Lekker (Dé restaurantgids van Nederland) en delicious., té lekker om te laten liggen.