Gemeente Hilversum

Overheveling van taken op het gebied van de Vreemdelingenwet van de gemeente naar de IND

19 september 2007
In de periode van 24 september 2007 tot en met 26 november 2007 opent de IND loketten in negen regio's van Nederland. Elke regio omvat een deel van de gemeenten van Nederland.

De IND loketten worden geopend in Rijswijk, Den Haag, Rotterdam, Hoofddorp, Amsterdam, Zwolle, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven. Op 24 september 2007 wordt het IND loket in Utrecht, waar Hilversum ondervalt, geopend.
Dit betekent dat u zich met ingang van 24 september 2007 voor een aanvraag om een verblijfsvergunning en de afgifte van een verblijfssticker (bewijs van rechtmatig verblijf) moet wenden tot dit IND loket.

Aanvragen die vóór 24 september 2007 bij de gemeente zijn ingediend worden door de afdeling Publiekszaken afgehandeld. Vanaf 24 september 2007 is het mogelijk om zonder bewijs van rechtmatig verblijf aangifte te doen van verblijf en adres voor inschrijving in de GBA bij de afdeling Publiekszaken. Hiervoor moet u wel eerst een afspraak maken.
U ontvangt dan van de afdeling Publiekszaken een "Bewijs van Bekendmaking bij de GBA".
Dit bewijs heeft u nodig bij het indienen van uw aanvraag voor een verblijfsvergunning bij de IND. Heeft u zich rechtstreeks zonder tussenkomst van de gemeente gemeld bij de IND, dan zult u eenmalig schriftelijk worden aangeschreven door de afdeling Publiekszaken om aangifte te doen van verblijf en adres voor inschrijving in de GBA. Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de afdeling Publiekszaken: 035 - 629 2000 of tot de website van de IND

IND Afsprakenlijn:
0900 1234561 (EUR 0,10 per minuut)

Publiekszaken Afsprakenlijn:
035 - 629 2000 (bellen maandag t/m donderdag tussen 09.00 en 16 uur, en op vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur).