Ingezonden persbericht


CRM-implementatie hoeft geen drama te zijn

Hoofddorp, 24 september 2007

Uit meerdere onderzoeken die onlangs in de media zijn verschenen komt naar voren dat meer dan tweederde van de CRM-projecten mislukt. De implementatie van een CRM-systeem zou het slechtst scorende ICT-project zijn. Bij SCOPE is dit echter niet het geval. Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat SCOPE in februari 2007 heeft gehouden onder haar klanten kwamen namelijk heel andere cijfers naar voren.
* Maar liefst 64,7% van de respondenten was tevreden tot zeer tevreden over de kwaliteit van de implementatie. 35,3% van de respondenten stond hier neutraal tegenover. Geen enkele respondent was echter ontevreden over de kwaliteit van de implementatie.
* Maar liefst 86,3% van de respondenten vond bovendien dat zij actief werden betrokken tijdens het implementatieproces.

De implementatie is een onderdeel waar SCOPE goed op scoort. De belangrijkste oorzaak hiervoor is het feit dat SCOPE de enige Nederlandse leverancier is die haar klanten een totaalpakket biedt. Dus software, implementatie, onderhoud én training. De communicatielijnen zijn hierdoor heel kort. De meeste CRM leveranciers implementeren niet zelf, als gevolg hiervan gaat het vaak fout.

Andere zaken die bijdragen aan een succesvolle implementatie zijn de goede communicatie tussen de opdrachtgever en SCOPE, een duidelijk implementatiedraaiboek met planning en vakkundige implementatiespecialisten. Gebruik van een CRM-systeem is alles: pas als een systeem goed geïmplementeerd is, kan het ook goed worden gebruikt. Alleen dan, zal een klant dus tevreden zijn over zijn aanschaf.

SCOPE bestaat al 20 jaar en heeft klanten die al langer klant van de organisatie zijn dan menig CRM leverancier bestaat. Wilt u meer informatie ontvangen over de verschillende CRM-toepassingen van SCOPE en wat SCOPE voor uw organisatie kan betekenen, dan kunt u contact opnemen met mevrouw Dominique Miriël, telefoonnummer 023-5179200.

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology (SMT) is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van CRM software. Sinds 1987 is SMT actief in het ontwikkelen en verkopen van systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Daarnaast verzorgt SMT ook de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Gebruikers van SCOPE CRM behoren tot de top van de Nederlandse markt en zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Met branchespecifieke oplossingen heeft SMT inmiddels een bestand weten op te bouwen van ruim 8000 eindgebruikers.