Ingezonden persbericht


Aan de redactie

Bijgaand ontvangt u een kort profiel en loopbaaninformatie van Dick Roozen die per 1 november a.s. is benoemd tot algemeen directeur van C.I.V. Superunie B.A. (zie eerder verzonden persbericht vandaag).

Dick Roozen (51)
Na zijn studies in voedingsmiddelentechnologie en bedrijfskunde heeft Dick Roozen een brede ervaring opgedaan in diverse sectoren zoals duurzame productiemiddelen (Kalmeyer), voedingsmiddelen (Unilever/Bestfoods), duurzame consumenten artikelen (Yamaha Motor), grootverbruik en food-retailing (Ahold).

De laatste 20 jaar in de voedingsmiddelen sector was Dick Roozen verantwoordelijk voor diverse activiteiten in grootverbruik zoals non-food en de versdistributie en heeft hij vanuit Zwitserland AMS aangestuurd waar hij tot voor kort voorzitter van was. Als algemeen directeur van AMS was hij onder andere verantwoordelijk voor de introductie van Euro Shopper. In zijn vorige functie als vice-president business support heeft hij zich vooral bezig gehouden met de ontwikkeling en internationale samenwerking op het vlak van inkoop, inkoop methodes en -competentie, eigen merken, innovatie, duurzaamheid en gezondheid.

Per 1 november start hij als algemeen directeur C.I.V. Superunie B.A. waar hij tezamen met collega Guus Slik en de nieuw aan te stellen inkoop directeur de strategie en ontwikkeling van Superunie verder zal gaan vormgeven.

Dick Roozen is getrouwd en heeft 3 zonen.


- - - EINDE BERICHT - - -