Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Booking.com en KLM bundelen de krachten

Amsterdam, 25 september 2007: Booking.com, marktleider van Europa op het gebied van online hotelreserveringen en dochteronderneming van Priceline.com (Nasdaq: PCLN) is geselecteerd door KLM (onderdeel van Air France-KLM, the grootste Europese luchtvaartgroep) als strategische partner voor de distributie van hotels. Hierdoor kunnen bezoekers van www.klm.com kiezen uit meer dan 35.000 hotels verdeeld over meer dan 9.000 bestemmingen over de hele wereld.

Marcel Kuijn, E-marketing Manager van KLM, vertelde: "Miljoenen passagiers hebben nu een uitgebreide hotel selectie tot hun beschikking, variërend van voordelige budgetaccommodaties tot luxueuze vijfsterrenhotels op en nabij de bestemmingen van KLM, tegen zeer aantrekkelijke prijzen. KLM is continu op zoek naar nieuwe manieren om tegemoet te komen aan de wensen van de klant en onze samenwerking met Booking.com brengt ons een stapje dichter bij het bieden van een complete reisservice op klm.com."

De hotelzoekfunctie is nu live op www.klm.com en biedt klanten verschillende zoekopties voor het vinden van de ideale hotelkamer. Om in de behoeften van iedere reiziger te voorzien, is het mogelijk hotelkamers te zoeken op locatie, prijs, faciliteiten of populariteit. Bovendien biedt Booking.com de hotelinformatie in 16 talen aan, zodat deze toegankelijk is voor een internationaal publiek.

Stef Norden, CEO van Booking.com, verklaarde: "In de 12 maanden voorafgaand aan maart 2007 heeft de KLM Groep meer dan 22 miljoen passagiers vervoerd. Wij zijn er trots op zo'n voorname partner welkom te mogen heten en KLM bij te staan in het bieden van een extra service aan hun klanten. Met de uitermate concurrerende hoteltarieven die nu beschikbaar zijn op klm.com, de brede keus aan accommodaties en de flexibele mogelijkheden voor lastminute-reserveringen, geloven wij dat deze samenwerking de klanten van KLM een grote toegevoegde waarde biedt."


- EINDE -
Over Booking.com

Booking.com is een dochteronderneming van Priceline.com (Nasdaq: PCLN) en marktleider in Europa op het gebied van online hotelreserveringen, met 14,6 miljoen verkochte hotelovernachtingen in de twaalf maanden voorafgaand aan 30 juni 2007.

Booking.com biedt meer dan 35.000 hotels verdeeld over meer dan 9.000 bestemmingen en trekt iedere maand 20 miljoen unieke bezoekers, zowel zakenreizigers als vakantiegangers, van over de hele wereld. Het bedrijf biedt zijn website aan in 16 talen en heeft vestigingen in Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Cambridge, Kaapstad, Dubai, Dublin, Londen, Loulé (PT), Lyon, München, Norwalk (VS), Parijs, Rome, Wenen en Warschau. Zie: www.booking.com