Ingezonden persbericht


Luchthaven Schiphol, 25 september 2007

Online inchecken bij Lufthansa nu met stoelkeuze

Lufthansa passagiers kunnen via het internet 23 uur vóór hun vlucht inchecken

Lufthansa passagiers kunnen voortaan hun stoel kiezen wanneer ze online inchecken via www.lufthansa.com. De keuze wordt hen makkelijk gemaakt door een grafisch seat-plan op het scherm dat alle beschikbare stoelen toont tijdens het online incheckproces. De passagiers kunnen eenvoudig hun stoel kiezen op hun computer thuis of op kantoor en vervolgens hun instapkaart afdrukken. Een ander voordeel voor nog meer flexibiliteit: de online incheckoptie is nu 23 uur vóór vertrek van de vlucht beschikbaar. Zo kunnen de passagiers zich tijdig van de gewenste stoel verzekeren in het vliegtuig. Inchecken via het internet wordt op die manier erg comfortabel op www.lufthansa.com.

Inmiddels kunnen er, ongeveer tien maanden na introductie, online instapkaarten worden verkregen voor vluchten op meer dan 350 Lufthansa trajecten, inclusief vluchten op alle Duitse binnenlandse trajecten naast de meeste vluchten naar Europese bestemmingen. De online instapkaart zal in de loop van het jaar beschikbaar worden voor meer Europese trajecten, als ook voor bepaalde lange afstandstrajecten.

Het inchecken bij de Lufthansa Quick check-in zuilen op de luchthavens verloopt ook sneller en makkelijker, aangezien de passagiers niet langer hun Miles & More of hun kredietkaart nodig hebben voor identificatie. Ze geven eenvoudig hun achternaam en boekingscode in op het scherm en ze krijgen onmiddellijk een instapkaart uitgereikt voor hun vlucht. Veel van de door de klanten bediende zuilen in Frankfurt, München, Hamburg en Düsseldorf zijn bovendien uitgerust met een lezer, waarmee de passagiers zichzelf op alternatieve wijze kunnen identificeren met een identiteitskaart of een paspoort. Passagiers met een instapkaart, online afgedrukt of via de Quick check-in zuil, kunnen meteen naar de veiligheidscontrole gaan en van daaruit rechtstreeks naar de gate. Als ze reizen met in te checken bagage, besparen ze tijd door deze af te geven bij een snelle en handige balie voor het deponeren van bagage, de Baggage Drop-Off.

Lufthansa is één van de eerste luchtvaartmaatschappijen in de wereld die op integrale wijze een barcodetechnologie invoerde in zijn twee nationale hubs van Frankfurt en München. Passagiers die vliegen met een elektronisch ticket of etix, die hun instapkaart hebben gedownload van het internet, of die reizen met een conventionele instapkaart met barcode, kunnen snel en geheel zelfstandig boarden bij de gate in Frankfurt, München, Hamburg en Berlijn-Tegel met gebruikmaking van het Lufthansa Quick Boarding systeem.

Lufthansa test momenteel een unieke innovatie in Frankfurt Airport. Met de nieuwe Baggage Home Service kunnen de passagiers hun bagage inleveren terwijl ze nog thuis zijn. Een medewerker van Lufthansa komt eenvoudig langs op het adres van de passagier en controleert alle benodigde documenten voor het incheckproces alvorens een instapkaart uit te reiken en de bagage mee naar de luchthaven te nemen. De passagiers kunnen dan in alle rust naar de luchthaven gaan op de dag van hun vlucht. Op de luchthaven gaan ze onmiddellijk door naar de veiligheidscontrole en zo nodig naar de identiteitscontrole aan de gate van vertrek.

Perscontact :

Wencke Lemmes-Pireaux

Tel. : +32-(0)2.627.40.46

Fax: +32-(0)2-627.40.44

E-mail : wencke.lemmes@dlh.de

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters:
Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft, Koeln
Registereintragung / Registration:
Amtsgericht Koeln HR B 2168

Vorsitzender des Aufsichtsrats /
Chairman of the Supervisory Board:
Dipl.-Ing. Dr.-Ing. E.h. Juergen Weber

Vorstand / Executive Board:
Wolfgang Mayrhuber (Vorsitzender / Chairman)
Stephan Gemkow
Stefan Lauer