Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nieuwegein, 25 september 2007

Stellen investeren jaarlijks gemiddeld
¤ 3.152,- om relatie goed te houden

Onderzoek van Parship.nl toont aan: vakanties en etentjes zijn de belangrijkste investeringen; seksspeeltjes eindigen als laatste

Eenderde van de stellen in Nederland heeft al 21 jaar of langer een relatie en een kwart tussen de 11 en 20 jaar. De meerderheid van de Nederlandse stellen (62%) is getrouwd. Relatiebemiddelingssite Parship.nl deed landelijk representatief onderzoek* naar wat het geheim is achter deze lange en gelukkige relaties. Om het met z'n tweeën gezellig en spannend te houden, gaan Nederlandse koppels vooral uit eten (61%) of op vakantie (55%). Stellen geven per jaar gemiddeld ¤ 349,- uit aan etentjes en ¤ 1.538,- aan vakanties. Seksspeeltjes staan onderaan het lijstje van investeringen, 5% van de stellen schaft deze aan en mannen geven hieraan de helft meer uit (¤ 89,- versus ¤ 42,-). Dit zijn de resultaten van het tweede deel uit een driedelig onderzoek van Parship.nl dat inzicht geeft in de kosten van liefde vinden, houden en verbreken. klik hier voor de onderzoekstabellen en -grafieken.

Vrouw investeert in uiterlijk, man in dagjes uit
Een veel gehoorde klacht van mannen is dat vrouwen zich na verloop van tijd gaan verwaarlozen, zich niet meer mooi en sexy voor hem maken. Het onderzoek wijst echter uit dat vrouwen beduidend meer uitgeven aan uiterlijke verzorging zoals kleren, make up en de kapper dan mannen. Eenderde van de vrouwen koopt kleding speciaal om er mooi en aantrekkelijk uit te zien voor hun partner en geeft hier op jaarbasis ¤ 522,- aan uit. Slechts 6% van de mannen doet dit en besteedt daar dan ¤ 392,- aan. Mannen kopen liever bloemen en kleine cadeaus of nemen hun lief een dagje mee uit. Na verloop van tijd sluipt vaak de sleur in relaties, toch wijst het onderzoek uit dat stellen die een lange relatie hebben niet minder geld investeren dan pas gestarte tortelduifjes. Een op de tien (11%) Nederlandse stellen zegt geen geld uit te geven aan het leuk of spannend houden van de relatie.


* Onderzoek in opdracht van Parship.nl online uitgevoerd door Synovate/Interview NSS onder 897 Nederlandse mannen en vrouwen met en zonder relatie in de leeftijd van 18 tot 60 jaar oud.

Over PARSHIP
PARSHIP is een relatiebemiddelingsite met inmiddels meer dan 4 miljoen leden. PARSHIP richt zich op relatiebemiddeling via het internet en onderscheidt zich door haar integere, serieuze en betrouwbare werkwijze. De wetenschappelijke persoonlijkheidstest die uitsluitend door PARSHIP gehanteerd wordt, zorgt ervoor dat op zeer zorgvuldige wijze 'matches' tussen de juiste personen tot stand komen. Sinds de lancering in Duitsland in 2001 heeft PARSHIP haar online diensten in tien andere Europese landen geïntroduceerd, waaronder Nederland in december 2003. PARSHIP.nl werkt in Nederland samen met diverse partners, zoals RTL Nederland, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, Psychologie Magazine en Elsevier. PARSHIP is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck. Klik hier voor het persbericht over de financiële investering in zoektocht naar de ware voor singles.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (