Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

USP Marketing PR wint pitch toeristische promotie Peru

Amsterdam, 25 september 2007 ­ Het Peruviaanse verkeersbureau PromPerú heeft haar marketing en pers belangen voor de Benelux na een pitch bij USP Marketing PR ondergebracht. De vertegenwoordiger van PromPerú in de Benelux heeft als voornaamste doelstelling het avontuur en de archeologische, culturele en geografische wonderen die Peru te bieden bij de Benelux travel trade, pers en consument onder de aandacht te brengen. Middelen die zij hiervoor inzet zijn o.a. persberichten, het organiseren van persreizen en trade workshops, beurzen en andere marketing activiteiten. USP werkte de afgelopen jaren eerder voor Promperú door de organisatie van een culinaire workshop en in 2005 bracht USP Peru onder de aandacht met een trade workshop. USP behartigt nu alle communicatiebelangen voor PromPerú.

Vakantiebestemming
Peru als vakantiebestemming begint steeds meer terrein te winnen op de Nederlandse markt. Dat is met name te zien aan het aantal touroperators dat deze bestemming aanbiedt. Ook het feit dat KLM nu zes keer per week rechtstreeks naar Lima vliegt en in de winter zelfs elke dag, benadrukt dat Peru als vakantiebestemming erg in trek is bij toeristen. In 2006 trok Peru 17.681 Nederlandse toeristen. Nederland staat daarmee op de zesde plaats van Europese landen. Op nummer één staat Spanje met 62.289 bezoekers. De verwachting is dat het aantal toeristen vanuit de Benelux naar Peru het komende jaar significant zal groeien.

Toerisme in Peru
Peru is een land vol mysteriën met een onschatbare culturele en natuurlijke rijkdom. Het land ligt aan de westkust van Zuid-Amerika en is ongeveer 35 keer zo groot als Nederland. De rijkdom van haar biodiversiteit wordt hoog gewaardeerd door de mogelijkheid om natuur toerisme te combineren met avontuur en belevingstoerisme. Peru heeft ruim 28,5 miljoen inwoners, waarvan er meer dan 4 miljoen in de hoofdstad Lima wonen. Dit prachtige land wordt begrensd door Colombia, Ecuador, Brazilië, Bolivia en Chili. Peru staat bekend om 'de verloren stad van de Inca's' de Machu Picchu, een van de belangrijkste trekpleisters, het Titicacameer, het Amazonegebied, de vriendelijke mensen en haar gevarieerde keuken. Contactpersonen bij USP Marketing PR zijn Jeannette Spits, Natasha Sprengers-Hooper en Tessa aan de Stegge.

PROMPERU is de instantie voor de promotie van export en toerisme van Peru. (www.promperu.gob.pe). De hoofdzakelijke doelstellingen zijn het promoten, aansturen, evalueren en uitvoeren van strategieën en beleid van inkomend en uitgaand toerisme, evenals de promotie van Peru als toeristische bestemming.

Voor meer informatie over Peru zie www.peru.info.



Ingezonden persbericht