Dommelsch Muziek genomineerd voor SponsorRing 2007


Dommelsch voor vierde keer in finale SponsorRing

BREDA, 20070925 -- Ook dit jaar is Dommelsch doorgedrongen tot de finale van de SponsorRing 2007, de prestigieuze verkiezing van het beste sponsoringconcept van het jaar. Het betreft de categorie Cultuur en Entertainment met in totaal 5 finalisten. Dit jaar is het `Dommelsch Muziek' sponsoringplatform genomineerd, een geïntegreerd concept waar onder andere Dommelsch Live38, Dommelsch Clash of the Coverbands en Dommelsch LiveBookings onderdeel van uitmaken.

Na 'Dommelsch on Tour' in 2002, 'Dommelsch en Oerol' in 2005 en 'Dommelsch Dubbel Dutch' in 2006 is het nu het hele `Dommelsch Muziek' sponsoringplatform doorgedrongen tot de eindronde van de belangrijkste sponsoringprijs van Nederland.

De vakjury heeft hierbij `Dommelsch Live Bookings' meegewogen in het grote geheel vanwege de consistente en originele aanpak van Dommelsch. Dommelsch Live Bookings biedt horecarelaties van Dommelsch de mogelijkheid om tegen aantrekkelijke condities livemuziek en daarmee een extra beleving voor hun gasten te bieden. Deze bands zijn het beste aanstormend talent dat voortkomt uit de muziekcompetities waarvan Dommelsch naamgevend sponsor is: Dommelsch Clash of the Coverbands (cover muziek), Dommelsch Locals Only (lokaal talent) en Dommelsch TWSTd DJ Contest (dance).

Dommelsch Live Bookings is ook een goed voorbeeld van de geïntegreerde aanpak van Dommelsch Muziek, die toegevoegde waarde biedt voor alle betrokken partijen. René Bergmans, Brandmanager Dommelsch: "Dommelsch LiveBookings biedt de consument entertainment bij een horecabezoek en het helpt de horeca-ondernemer meer bezoekers te trekken. Voor de bands zelf is het de kans om live voor publiek te spelen en bekend te worden en het helpt ons tenslotte Dommelsch te positioneren als het biermerk dat staat voor muziek, gezelligheid en entertainment".

Dommelsch en muziek
Naast de nominatie voor de SponsorRing 2006 werd het merk in 2006 ook verkozen tot `Cool Brand'. René Bergmans: "Dat Dommelsch voor muziek heeft gekozen wordt steeds duidelijker voor de vaderlandse horeca en muziekwereld. Dommelsch heeft een sterke positie in de muziek georiënteerde horeca zoals poppodia, muziekcafés en festivals. Denk aan bekende poppodia zoals de Effenaar (Eindhoven), 013 (Tilburg), Mezz (Breda), Tivoli (Utrecht) en grote muziekfestivals zoals Parkpop, Bospop en Koninginnedag Museumplein."

Dommelsch Live38
De jury noemde Dommelsch Live38 als de ultieme bevestiging dat Dommelsch de weg van muziek heeft gekozen. De komende twee jaar organiseert Radio 538 elke twee maanden een Dommelsch Live38 optreden. Tijdens deze superexclusieve, intieme concerten staat de band 'Evers Slaat Door' centraal. In de voorgaande vier jaar trad Edwin Evers op met bekende artiesten als Marco Borsato, Trijntje Oosterhuis, Ali B en Pascal Jakobsen. De concerten vinden plaats in verschillende Dommelsch cafés verspreid over het land. René Bergmans: "Wij zijn al een aantal jaren op allerlei manieren bezig met Nederlands muziektalent. Dommelsch Live38 is een fantastische nieuwe stap. Het talent van de band van Edwin Evers en de verrassende optredens met grote artiesten passen perfect bij onze manier van muziek beleven."

Dubbel Dutch
De Dubbel Dutch Pop-Up Concerten waarmee Dommelsch vorig jaar in de finale van de SponsorRing stond, krijgen dit najaar een bijzonder vervolg. Tijdens de shows van René Froger in Ahoy zullen in het kader van Dommelsch Dubbel Dutch diverse artiesten verrassingsoptredens geven. Eerder vonden er al Dubbel Dutch acts plaats tijdens de 'Mijn Hollands Hart' theatertour van René Froger. Dommelsch maakte zelfs een exclusieve tijdelijke verpakkingslijn van flesjes, blikjes en PerfectDraft vaatjes ter aankondiging van de concerten van René Froger.

Alle muziekinitiatieven van Dommelsch komen samen op www.dommelschmuziek.nl.

De prijsuitreiking van de SponsorRing 2007 vindt plaats op 22 november in Amsterdam.





InBev