SMS functie eTender ideaal middel voor strijd tegen no-show's


AMSTERDAM, 20070925 -- Het moderne reserveringsboek voor de horeca van eTender heeft met haar SMS functie zowel voor de restaurateur als haar gasten een zeer innovatief en veelzijdig communicatie middel gecreëerd. Zoals bij ieder aspect in dit digitale reserveringsboek is ook de sms functie het idee van de restaurateur zelf.

Het nabellen van reserveringen is voor veel restaurateurs een dagelijkse en tijdrovende bezigheid om no-show's tegen te gaan. En natuurlijk wordt het telefonisch contact ook in de horeca beleefd als het persoonlijkst. Echter is hier niet elke dag de nodige tijd voor en geven gasten niet altijd direct of niet op tijd gehoor. Het eenvoudig versturen van een SMS bericht vanuit het reserveringsoverzicht biedt dan uitkomst. Door het telefoonnummer van het restaurant in het SMS bericht kan de gast direct actie ondernemen.

Het direct aannemen van een website-reservering in het bezettingsoverzicht is met de komst van de SMS functie ook uitgebreid. De website-reservering kan nu direct beantwoord worden per email én SMS. De gasten kunnen zelf bepalen welke vorm van antwoord ze verkiezen, echter hoeven dus niet meer achter de computer te wachten op een email.
Ook als extra bedankje voor het bezoek aan het betreffende restaurant wordt een SMS als zeer attent ervaren door de gast. `Mede door het weglaten van reclameboodschappen zien de gasten dit als persoonlijk gebaar na hun bezoek.'

Naast de efficiëntie dat het bezettingsoverzicht van eTender biedt, blijft het haar ontwikkelen met diverse gemakken en extra managementfuncties. `Via de statistieken die met het dagelijks werken met eTender naar voren komen kunnen bijvoorbeeld de binnen de horeca opkomende yield management technieken nauwkeurig worden toegepast.'

Voor meer informatie: www.eTender.nl





Ingezonden persbericht