Sanoma Uitgevers


Aankondiging Pink Ribbon Magazine 2007

Eind september is de jaarlijkse editie van het charity glossy Pink Ribbon Magazine weer overal te koop. De opbrengst van deze vierde Pink Ribbon Magazine gaat voor 100 procent naar Stichting Pink Ribbon.

Deze stichting vraagt aandacht voor borstkanker en werft hiervoor fondsen met als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te stimuleren en de zorg voor de borstkankerpatiënt te verbeteren.

De editie 2007 van het magazine krijgt als thema âPassie & Power. Jij maakt het verschilâ. Met fashion & beauty, celebs, human interest & emotie, psyche & gezondheid, informatiedossier en kunst & culi is het thema 360 graden uitgewerkt. De energie spat van het Passie & Power-nummer af. Mede dankzij de sterke bekende en onbekende vrouwen én mannen die ook dit jaar belangeloos voor en achter de schermen meewerkten aan de totstandkoming van het Pink Ribbon Passie & Power-nummer. Een sneak preview levert op: Ellen ten Damme als covergirl en meer, een interview van Kluun met Quinty Trustfull en het wetenschappelijke bewijs dat beweging de kans op het krijgen van borstkanker vermindert .

De gemene deler van de hoofdrolspelers in Pink Ribbon Magazine 2007? Hun persoonlijke link met borstkanker. Vroeger, nu of in de toekomst. Want wat doe je als blijkt dat je een âgen-draagsterâ bent, waarmee je door erfelijkheid 80% kans hebt dat je borstkanker krijgt? Dat is het verhaal van een 22-jarige vrouw over haar ingrijpende keuze voor een preventieve borstamputatie. Ook dat is Pink Ribbon Magazine.

Toch weet elk verhaal positieve kracht te geven; en raakt de wezenlijke essentie van het leven. Statistisch is er ook positief nieuws te geven. Weliswaar krijgt één op de negen vrouwen borstkanker, maar bijna vier op de vijf vrouwen kan na behandeling vaak weer goed functioneren. Dat moet zo blijven. Liefst verbeteren. Daar is zowel geld als het creëren van bewustwording voor nodig.

Daarbij is voorlichting essentieel. Daarom vraagt Pink Ribbon met haar initiatief aandacht. Aandacht die de strijd tegen borstkanker verdient. Het magazine van Pink Ribbon verschijnt op 26 september op alle verkooppunten. Let dus in 2007 extra op het roze lintje in het tijdschriftenschap. Kijk ook op www.pinkribbonmagazine.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie):

Pink Ribbon Magazine is een initiatief van Sanoma Uitgevers.

Voor extra informatie en/of beeldmateriaal

Contactpersoon : Silvia Veldboer

Telefoon : 023 â 556 4008 / 06-51846789

E-mail : s.veldboer@sanoma-uitgevers.nl

Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen â Sanoma Magazines Netherlands â een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse media en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800 medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Stichting Pink Ribbon is een fondsenwervende organisatie, die aandacht vraagt voor borstkanker. Zij heeft als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patienten en hun omgeving te verbeteren. Deze doelstellingen realiseert zij door:


- het verbeteren van de bewustwording van de risicoâs op borstkanker


- het financieren van psychosociale en maatschappelijke projecten ter verbetering van de zorg voor een het welbevinden van borstkankerpatienten en hun omgeving


- het financieren van wetenschappelijk onderzoek gericht op preventie en vroege opsporing