Ingezonden persbericht


Online wervingscampagne levert honderden CV's op

Tientallen moeilijk te vervullen vacatures. Hoe zorg je ervoor dat die snel worden opgevuld? Een zogenoemde 'virale' wervingscampagne via internet is hiervoor een steeds serieuzere optie. Kenmerk van dit soort campagnes is de amusementswaarde: het publiek vindt de campagne zo vermakelijk dat velen het doorsturen aan vrienden en bekenden. Dit levert een groot bereik op, waardoor voldoende potentiële kandidaten met de campagne in aanraking komt.

Zo heeft de virale internet-wervingscampagne 'www.maakjijstraksnaam.nl' de afgelopen anderhalve maand meer dan één miljoen bezoekers getrokken. Deze campagne - in opdracht van Reed Business, geproduceerd door Marketingcommunicatiebureau Total Experience uit Arnhem - heeft de doelstelling ruimschoots gehaald. Door de inzending van honderden CV's kunnen de openstaande sales-vacatures naar verwachting snel worden vervuld.

Directeur Daniel Spronk van Total Experience benadrukt de effectiviteit van virale campagnes. "Ten opzichte van het potentiële bereik zijn de ontwikkel- en exploitatiekosten marginaal. Om dezelfde resultaten te bereiken via traditionele mediakanalen zijn budgetten nodig die tientallen zoniet honderden keren zo groot zijn." Bovendien zet een organisatie zich via een virale campagne op een eigentijdse manier op de kaart, vindt Spronk. "Het benadrukt de originaliteit en creativiteit van de organisatie en laat zien dat de organisatie inspeelt op nieuwe ontwikkelingen rondom internet en nieuwe media."



Ingezonden persbericht