Wekelijkse verkoop Grazia breekt nu al door honderdduizend grens

26/09/2007 16:05



Creative Venue BV



Wekelijkse glossy start ook dagelijkse Fashion TV

Hoofddorp, 26 september 2007- De eind augustus geïntroduceerde Nederlandse editie van het glossy weekblad Grazia dreigt na amper vier nummers de Nederlandse 360-graden vrouw te verleiden zoals dat ook in andere Europese landen reeds gebeurde. Grazia is al jaren een wekelijkse bestseller in landen als Italië en Engeland. Met een wekelijkse verkochte oplage van meer dan 100.000 stuks scoort de Nederlandse editie zelfs beter dan verwacht. Deze week kondigde Sanoma Uitgevers aan ook te komen met dagelijkse Fashion TV: GraziaTV. De zender is vanaf nu dagelijks op internet te bekijken via www.grazia.nl of www.styletoday.nl

Sanoma Uitgevers noemt de verkoopcijfers van Grazia in Nederland veelbelovend. De komende weken handhaaft de uitgever een introductieprijs om het wekelijkse magazine op korte termijn een krachtige positie te verschaffen in de glossy markt. Deze bestond tot een maand geleden nog alleen uit glossies die eens per maand of per twee maanden verschijnen. Tot nu toe is Grazia nog de enige glossy die wekelijks verschijnt.

Nieuw: Grazia TV
Deze week lanceerde de redactie van Grazia ook een primeur op de Nederlandse markt door te komen met dagelijkse Fashion TV. Op de nieuwszender kunnen lezeressen elke dag kijken naar nieuwe afleveringen van de Grazia's Fashion Jury. Op vooraanstaande mode-evenementen wordt aan 'fashionable Nederlanders' gevraagd wat zij aan hebben en waarom. Lezeressen kunnen daarop via de website van Grazia TV hun mening en stem uitbrengen op diegene die volgens hen het meest 'Grazia like' is.

Hoofdredacteur Hilmar Mulder: "We brengen naast wekelijks high-end fashion nieuws, nu ook een dagelijks modeprogramma. Het verschaft ons naast het weekblad en 'Grazia Insider', onze wekelijkse digitale nieuwsbrief waarvoor je je via de Grazia website kunt aanmelden, een uniek platform om vrouwen tussen de 20-45 jaar up-to-date te informeren over wat 'in' is en wat niet, wat de trends worden en wat gewoonweg 'niet meer kan'. Grazia TV is heel belangrijk in het consistent 'branden' van het Grazia gevoel".

Grazia is ook anders dan andere glossies. Het heeft de uitstraling van een glossy, maar de snelheid van een weekblad. Grazia richt zich op de multimediale 360-graden vrouw' wiens interesses even divers zijn als haar eigen leven. Ze is geïnteresseerd in veel uiteenlopende zaken, absorbeert het nieuws snel, volgt modeontwikkelingen op de voet en smult op haar eigen moment van het juiste celebrity-nieuws.

Grazia TV maakt ook onderdeel uit van de populaire site www.styletoday.nl.





http://www.grazia.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie

Over Grazia
Grazia werd in 1938 in Italië gelanceerd en is nog altijd een van Europa's meest toonaangevende glossy weekbladen. Het blad is behalve in Italië ook in Engeland zeer succesvol. De Nederlandse editie wordt de 8e internationale editie van het magazine. Grazia heeft de allure en glamour van een maandelijkse glossy, maar komt elke week uit.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse media en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800 medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (