Van der Meulen (VAART!) nieuwe hoofdredacteur Weekblad Schuttevaer

26/09/2007 09:00


MYbusinessmedia B.V.


DEVENTER, 26 september 2007 - Dirk van der Meulen wordt 15 oktober hoofdredacteur van Weekblad Schuttevaer, naast zijn eigen activiteiten voor VAART!. Hij volgt Sander Klos op, die binnenkort een eigen bedrijfsactiviteit start.

'Wij zijn bijzonder blij met de komst van Dirk, gezien het feit dat we nu met elkaar intensief kunnen gaan werken aan de verdere professionalisering van onze online activiteiten. Hij staat midden in de markt en de varende doelgroep', zeggen Hein Bronk en David van der Velde, directeuren van MYbusinessmedia, uitgever van Weekblad Schuttevaer.
Van beide kanten is er de intentie de samenwerking verder te ontwikkelen. De huidige websites www.schuttevaer.nl en www.vaart.nl worden opnieuw gepositioneerd om een 'best of both worlds' te realiseren.
De Schuttevaer-redactie heeft enthousiast gereageerd op de benoeming en ondersteunt de keuze van het management volledig.

Dirk van der Meulen (1953) is al vele jaren in de binnenvaartsector actief als journalist en ontwikkelaar van vaart.nl, het drukbezochte online platform met onder meer VAART!Vrachtindicator, VAART!Forum en VAART!Webnieuws.
Hij raakte in 1980 bij de sector betrokken als redacteur-verslaggever van Weekblad Schuttevaer en verliet de krant in 1989 als eindredacteur. Bij Kluwer nam hij daarna het hoofdredacteurschap van de industriële vakbladen Eurotrade en Vraag en Aanbod op zich.
Voor uitgeverij De Alk maakte Van der Meulen tussendoor de eerste vijf edities van Jaarboek Binnenvaart, tot het internet al zijn aandacht en vrije tijd opeiste. In 2000 begon hij zijn eigen bedrijf VAART!Info BV.

Over MYbusinessmedia
MYbusinessmedia, eerder dit jaar opgericht door Hein Bronk en David van de Velde in
samenwerking met investeerder Berk Partners III, bedient de business to business markt en
richt zich op multimedia, online content en dienstverlening, inclusief geïntegreerde
oplossingen en consultancy. MYbusinessmedia heeft in april 2007 Uitgeverij Nassau
overgenomen van Wolters Kluwer. MYbusinessmedia publiceert als marktleider een scala aan vakgerichte producten voor de
industrie, automobielmarkten, vervoer over water, werktuigbouw en elektrotechniek, en voert
onder meer de uitgaven: Vraag en Aanbod, Wie Levert, Weekblad Schuttevaer, Automobielmanagement, Elektro Data en De Constructeur. De uitgeverij, gevestigd in
Deventer heeft 70 medewerkers.

Begin september nam MYbusinessmedia van VNU Media de modetitels Schoenvisie en Textilia met 15 medewerkers over. Hiermee voegt MYbusinessmedia een belangrijke uitgeefcluster toe aan haar pakket op het gebied van Fashion & Beauty.

Alle uitgeefactiviteiten worden per 1 oktober onder de naam MYbusinessmedia gebracht. Hiermee komt de naam van Nassau te vervallen.

Meer informatie is te vinden op www.mybusinessmedia.nl

http://www.mybusinessmedia.nl