Gemeente Nederbetuwe


Nieuw in gemeentehuis: klantbegeleidingssysteem

27 sep 2007
Wie binnenkort het gemeentehuis bezoekt krijgt te maken met een nieuw en klantvriendelijk systeem: het klantbegeleidinssysteem. Wat houdt het in?

Ontvangst
Per 5 november wordt u als bezoeker ontvangen door de receptioniste, die vraagt naar het doel van uw bezoek aan het gemeentehuis. Aan de hand van uw antwoord bepaalt zij aan welke balie u het beste en het snelst geholpen kunt worden.
U ontvangt een bonnummer waar de balie op staat vermeld. Op een scherm in de hal kunt u volgen wanneer u aan de beurt bent.

Doorstroming
Door deze manier van werken kunnen bezoekers van onze gemeente sneller en prettiger worden geholpen.

Voorbereidend werk
De receptioniste heeft dan namelijk al geïnformeerd of u bijvoorbeeld de juiste documenten bij u heeft of bijvoorbeeld goede pasfoto?s. Is dat niet het geval, dan heeft u niet eerst voor niets bij een balie gewacht om vervolgens onverrichter zake huiswaarts te keren.

Proef
In de maanden november en december wordt eerst proefgedraaid. Het nieuwe systeem is voor ons natuurlijk ook wennen.

Meer inzicht
Vanaf 2008 is het systeem volledig in gebruik. Naast het voordeel van klantvriendelijkheid biedt het meer voordelen. Wij krijgen hierdoor ook meer inzicht in wachttijden, hoeveel afhandelingstijd een bepaald product kost en hoeveel diensten wij leveren. Onze werkwijzen kunnen hier vervolgens weer op worden aangepast.

Afspraken via deze site
wordt ook mogelijk op termijn. Door dit ?afgesproken werk? kan ons personeel efficiënter worden ingezet en krijgt u als klant ook een goed voorbereide medewerker te spreken.

Gemeente Neder-Betuwe | Burgemeester Lodderstraat 20 | 4043KM Opheusden | info@nederbetuwe.nl | www.nederbetuwe.nl | © gemeente Neder-Betuwe