Multrix

AB Centraal Kantoor kiest Multrix als outsourcingpartner

Outsourcing zorgt voor betere dienstverlening en meer zekerheid

Amsterdam, 27 september 2007 - AB Centraal Kantoor - ook wel Coöperatieve Bond voor Agrarische Bedrijfsverzorging (CBAB) genoemd - een samenwerkingsverband tussen zes regionale coöperatieve AB-organisaties in Noord- en West Nederland, gaat zijn IT-diensten onderbrengen bij Multrix. 210 kantoormedewerkers gaan werken met Multrix SaaS Desktop, aangevuld met specifieke, door AB gebruikte toepassingen. De AB-organisaties zijn een belangrijke partij op het gebied van personeelsvoorziening: bedrijfsverzorging, uitzenden, detacheren en payroll. Hoewel AB ontstaan is vanuit de agrarische sector, is de organisatie uitgegroeid naar sectoren als groen, bouw, grond-, weg-, en waterbouw, industrie, overheid, transport, etc. De migratie van de huidige IT-omgeving naar de door Multrix gehoste infrastructuur zal naar verwachting eind dit jaar afgerond zijn.

Begin 2006 kwam het AB Centraal Kantoor tot de conclusie dat de bestaande IT-infrastructuur en -diensten niet opgewassen waren tegen de snelle groei van de organisatie. Er werd onderzocht wat de beste manier was om deze situatie te verbeteren, waarbij twee alternatieven werden overwogen: een interne kwaliteitsverbetering of het outsourcen van de IT-diensten. Uiteindelijk is gekozen voor de laatste optie, waarna gesprekken zijn gestart met mogelijke partners. Uit deze gesprekken is Multrix als beste uit de bus gekomen. "Multrix sloot het beste aan op onze eisen en wensen en past qua organisatie goed bij de onze. Je zou kunnen zeggen dat ook de klik er was", zegt de heer E. Terpstra, hoofd ICT AB Centraal kantoor. In juli van dit jaar is er een contract gesloten met Multrix.

Met het outsourcen van de IT-diensten verwacht AB Centraal Kantoor dat het de kwaliteit van de dienstverlening aan de aangesloten AB-organisaties op een hoger niveau kan brengen, terwijl allerlei afbreukrisico's - inbraak, brand, ziekte, etc. - worden gereduceerd. Ook wordt hiermee voorkomen dat belangrijke kennis verloren gaat wanneer interne IT-medewerkers de organisatie verlaten. AB Centraal Kantoor is hiermee verzekerd van een toekomstvaste, schaalbare en bedrijfszekere IT-diensteninfrastructuur met een hoge beschikbaarheid. AB Centraal Kantoor kan zich hierdoor volledig toeleggen op zijn kerntaken en hoeft zich het niet meer te bekommeren om zaken als beveiliging, gegevensbackups, systeembeheer, updates, ondersteuning, etc.

AB Centraal Kantoor gaat werken met de Multrix SaaS Deskop, een complete, gehoste en op Windows gebaseerde zakelijke desktop voor werknemers, met onder andere Microsoft Office 2003, Microsoft Exchange 2003 met Outlook, Internet Explorer en Adobe Acrobat Reader. Deze basisfunctionaliteit zal verder worden uitgebreid met 7 bedrijfsspecifieke toepassingen van AB Centraal Kantoor. Per 1 januari 2008 gaat AB Centraal Kantoor via Multrix ook van start met een nieuwe maatwerk ERP-oplossing die ontwikkeld wordt door BirdsEyeView. In totaal zullen 210 gebruikers gaan werken met de Multrix SaaS Desktop.

Over AB Centraal Kantoor
AB Centraal kantoor, ook wel CBAB genoemd, is een samenwerkingsverband tussen zes regionale coöperatieve AB-organisaties in Noord- en West Nederland en is sinds jaren gehuisvest in Wirdum. De aangesloten AB-organisaties laten al sinds jaar en dag hun backoffice activiteiten uitvoeren door AB Centraal kantoor. Naast dat het centraal kantoor fungeert als kenniscentrum, is zij ook beheerder van een aantal gezamenlijke fondsen zoals de Seniorenregeling voor medewerkers, het Verzuimfonds waaruit loonderving bij ziekte wordt betaald en natuurlijk het Reductiefonds waaruit hulp aan zieke of arbeidsongeschikte ondernemers wordt gefinancierd.