Forse uitbreiding programma aanbod Zoom.in


Seizoen 2007-2008 bij online video zender in teken van sport en entertainment

AMSTERDAM, 20070927 -- Zoom.in, het grootste Europese online videonieuws kanaal, heeft zijn programmering voor het seizoen 2007-2008 bekend gemaakt. Naast het bekende aanbod aan nieuws, programmeert Zoom.in het komende seizoen een aantal actuele special interest kanalen.

"Sport, mode, games, humor en entertainment, dat zijn de sleutelwoorden voor het komende seizoen", aldus Jan Riemens, CEO van Zoom.in. "De uitbreiding wordt deels verzorgd door onze eigen redacties. Daarnaast hebben we internationaal en nationaal rechten verworven van grote en doorlopende evenementen. Wij hebben daarbij gekeken naar een programmering die zich bij uitstek leent voor uitzending op internet. Natuurlijk met een hoge actualiteits waarde. Wij zullen dit binnenkort aan al onze partners presenteren", besluit Riemens.

Zoom.in zal vanaf 1 oktober een Voetbalkanaal aanbieden met voetbal van eigen en andere bodem, zelfs hier en daar met wedstrijdbeelden. In Nederland worden de eredivisieclubs gevolgd, ook in hun buitenlandse avonturen in de Champions League en Uefa Cup. Ook ruimschoots aandacht voor voetbal uit België, Duitsland en Italië met een specifieke focus op de Nederlandse voetballers spelend in die landen.

Het tweede nieuwe kanaal is auto- en motorsport. Formule 1, A1 Grand Prix Champ Car, motorracing en extreme motorsports die over de wereld hun races houden, worden in beeld gebracht. Het recente succes van Bobby `D' Doornbos heeft nu ook het Amerikaanse Champ Car racing in Nederland populair gemaakt.

Het bestaande sportkanaal wordt uitgebreid met veel wielrennen en extreme sports. In de zomer van 2008 wordt het seizoen bekroond met verslaggeving over het EK Voetbal in Oostenrijk en Zwitserland, de Rondes van Frankrijk, Italië en Spanje en de Olympische Spelen in Beijing.

Het derde nieuwe kanaal is het dagelijkse `Fashion Channel', geheel gericht op vrouwen. Zoom.in volgt de catwalks en presentaties van de nieuwste lijnen in alle modesteden van de wereld. Ook veel aandacht voor de nieuwe zomer- en wintercollecties van bekende couturiers en de Nederlandse ontwerpers in het bijzonder. Naast mode heeft Zoom.in ook aandacht voor tassen, sieraden, bodyfashion en andere accessoires. En natuurlijk volgen we de modeperikelen van de bekende Hollywoodsterren die regelmatig hun eigen `lijn' opzetten. Het Fashion Channel wordt aangevuld met 'al het andere dat vrouwen tussen 14 en 64 interesseert'.

In dit nieuwe programmapakket is ook plaats voor een actueel `Games Channel', met aandacht voor de nieuwste releases. Sneak previews, recensies, de techniek achter de games en natuurlijk de funfactor, zijn de rode draad in dit `Games Channel'. De top-10 verkoopcijfers wordt scherp in de gaten gehouden, alsmede een dagelijkse hitparade.

Tenslotte zet Zoom.in weer in op een heel nieuw seizoen met de handel en wandel van onze A- en B-sterren. In Nederland en daarbuiten.

Over Zoom.in:

Zoom.in produceert dagelijks 150 items die worden verspreid op meer dan 450 sites in 8 talen en 8 landen. Zoom.in is daarmee de grootste aanbieder van online video nieuws in Europa. De Zoom.in nieuwsvideo's brengen het actuele binnenlandse, buitenlandse, sport, entertainment, economische en lifestylenieuws.

De programma's van Zoom.in zijn in Nederland te zien op meer dan 70 vooraanstaande websites, waaronder die van Nieuws.nl, @Home, De Telegraaf, Voetbal International, Chello, Trouw, Kijk, Sportweek en op de platforms van mobiele operators. Klik hier voor een voorproef van het nieuwe seizoen met in de hoofdrollen Gordon, Britney Spears, Linda en Brad Pitt.
mediafarm.hosting.nob.nl/ftv/20070815_259758_FTV_0000boulevard_350.asf?WMCache=0