News release

HP onderstreept business technology strategie met nieuwe oplossingen en diensten voor de CIO en IT manager

UTRECHT, 27 september 2007 -HP pakt uit met een reeks nieuwe services en oplossingen binnen de drie strategische speerpunten van het HP Business Technology Portfolio - Business Information Optimization, Business Technology Optimization en Adaptive Infrastructure. Een van die diensten is het HP Demand and Portfolio Management solution.

In juni dit jaar, presenteerde The Economist Intelligence, in opdracht van HP, een onderzoek naar de oorzaken van vertragingen en kwaliteit van technologie projecten. Wat bleek: bij bijna 50% van de bedrijven werd een kwart van de IT projecten te laat opgeleverd. Maar belangrijker, bij 57% van de bedrijven bleek slechts de helft van de IT initiatieven een positieve bijdrage te leveren aan de business outcomes.

Met de HP Demand and Portfolio Management solution, een combinatie van HP's diensten en software, kan de CIO exact bepalen wat de afzonderlijke IT-projecten het bedrijf opleveren en wat de impact is op de organisatie. Dat stelt de CIO in staat om de IT-investeringen rationeel te linken aan de juiste bedrijfsdoelstellingen en verwachtingen. Waarna de CIO IT-projecten de juiste prioriteit kan geven.

"Van alle nieuwe plannen die bedrijven initieren, berekenen zij vooraf wat het op gaat leveren, alvorens de keuze te maken of en hoeveel wordt geinvesteerd", aldus Wytze Rijkmans, Managing Director HP Software Nederland. "Wij helpen bedrijven dit ook te doen voor hun technologie projecten."

Bijgaand een kort overzicht van de gelanceerde services en oplossingen. Een persmap met gedetailleerde informatie en persberichten op de specifieke aankondigingen zijn te vinden op http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/549830-0-0-0-121.html

Business Information Optimization

· Business Intelligence (BI) Evolution Assessment: een onderzoek dat bijdraagt een het inzicht van klanten in hun mogelijkheden en prestaties op het gebied van BI. Organisaties kunnen aan de hand van de resultaten van het onderzoek zien waar zij staan in BI adoptiecurve van HP en daarmee hun volgende stappen bepalen.

· HP Integrated Archive Platform: hierin kunnen miljarden emailberichten, documenten en afbeeldingen opgezocht worden op één, uitbreidbaar e-Discovery platform. Dit platform is een vooruitstrevende geïntegreerde oplossing voor grootzakelijke klanten voor terughalen, beheren en compliance van elektronische gegevens. Dankzij HP's toonaangevende technologie op het gebied van opslag en servers biedt het platform ingebouwde indexering van de content en management software voor zoeken en beheer.

· Information Discovery en Policy Definition Service voor klanten die blootgesteld worden aan de complexiteit van het toepassen van eisen op het gebied van wet- en regelgeving, technologie, business en operationeel gebied naar beleid voor toegang, achterhouden, opslag en hergebruik van informatie. De dienst voorziet in een inventarisatie van de informatie, toepassingen en systemen binnen een organisatie en neemt ook steekproeven data om gebruikspatronen en informatiestromen bloot te leggen.

· Uitbreidingen op Data Protector voor Microsoft® Exchange. Voor het vergroten van de flexibiliteit voor het maken van back-ups voor email. Daardoor hebben klanten meerdere keuzemogelijkheden om te kunnen voldoen aan specifieke eisen op het gebied van punten en tijdstippen voor het opslaan en kunnen herstellen van data. De diensten die HP biedt helpen klanten tevens bij het ontwerpen, valideren en implementeren van back-up en hersteloplossingen.

Business Technology Optimization

· Demand & Portfolio Management Solution. Het verbeteren van de informatievoorziening aan belangrijke spellers in het IT-werkveld omtrent project lifecycles stelt klanten in staat om betere beslissingen te nemen en daarmee kosten te besparen en risico's te vermijden. Om de samenhang tussen IT en business doelstellingen nog verder te vergroten, heeft HP een Demand & Portfolio Management Solution ontwikkeld, die diensten van HP op het gebied van consultancy, integratie en educatie combineert met geautomatiseerde project en portfolio management software.

Deze oplossing valt onder HP's het aanbod op het gebied van Service Management en zorgt ervoor dat klanten hun productiviteit verder kunnen vergroten, het risico op falen van projecten kunnen verlagen en kunnen kapitaliseren op veranderingen.

· Nieuwe modules voor ITIL V3 en uitbreidingen op de ITSM Assesment diensten voor SAP® en ISO/IEC 20000. Deze vallen binnen het HP Service Management portfolio. Ook dat sluit aan bij wens van bedrijven om meer grip te krijgen op lifecycle van diensten en inzicht in de toegevoegde waarde die technologie het bedrijf levert.

Adaptive Infrastructure

· Nieuwe Datacenter Services. Voor bedrijven die op korte termijn willen transformeren van een traditioneel datacenter naar een flexible, 'adaptive' datacenter, heeft HP nieuwe Data Center Services geintroduceerd. Kort-cyclische overeenkomsten, waarbij HP helpt om bestaande hardware en infrastructuur beter af te stemmen op de actuele business applicaties. Kortom, snel en goed een verhoging van de effectiviteit en prestaties. De diensten omvatten energy efficiency, beschikbaarheid van resources, planning, verplaatsen, inzetten, beveiligen en technische performance -functionaliteiten die centraal staan in een Adaptive Infrastructure.

Meer informatie over HP's Business Technology producten, diensten en oplossingen is online beschikbaar via at www.hp.com/go/acceleratebusinessoutcomes.

Over HP

HP maakt het gebruik van technologie eenvoudiger voor al haar klanten - van de individuele consument tot de grootste multinational. Met een breed portfolio op het gebied van printing, personal computing en IT infrastructuur behoort HP tot 's werelds grootste IT-bedrijven. HP behaalde wereldwijd een omzet van $ 100,5 miljard over de laatste vier kwartalen, eindigend op 31 juli 2007. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.nl.

Microsoft is a U.S. registered trademark of Microsoft Corporation.
This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance or market share relating to products and services; anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the achievement of expected results; and other risks that are described in HP's Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2007 and HP's other filings with the Securities and Exchange Commission, including but not limited to HP's Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended Oct. 31, 2006. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2007 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.
08/2007

Contactpersonen voor de redactie:

Hewlett-Packard
Herbert Wormgoor
06 - 52494265
Herbert.wormgoor@hp.com

of

Hill & Knowlton
Inge Heringa
020 - 404 47 07
iheringa@hillandknowlton.com