Gemeente IJsselstein


Digitaal loket voor u!

Datum: vrijdag 28 september 2007
Wij hechten belang aan goede dienstverlening aan onze bewoners. Om de dienstverlening te blijven verbeteren, werken wij onder andere aan een digitalisering van deze dienstverlening.

Daarom kunt u nu vijf producten compleet digitaal aanvragen via het digitale loket op deze webiste (en indien van toepassing ook betalen). Wat kunt u aanvragen op het digitale loket?
U kunt een uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie en een uittreksel burgerlijke stand aanvragen. Ook kan via het digitale loket aangifte van verhuizing en vertrek naar het buitenland worden gedaan. Daarnaast kunt u meldingen over uw woon- en leefomgeving doorgeven wanneer bijvoorbeeld de containers niet zijn geleegd of er zwerfvuil op straat ligt.
Naar digitaal loket

Voordelen digitaal loket
Het digitale loket heeft meerdere voordelen. De gemeente is 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u bereikbaar en u bent niet meer afhankelijk van de openingstijden van het stadhuis. De kosten voor het aanvragen van een uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie en uittreksel burgerlijke stand kunnen bovendien direct via de internetkassa worden betaald. Na de betaling stuurt de gemeente het uittreksel op.
Formulieren downloaden al langer mogelijk
Al sinds 2005 is het mogelijk via de gemeentelijke website formulieren te downloaden, rustig thuis in te vullen en vervolgens op te sturen naar het stadhuis of bij het stadhuis langs te brengen. In de loop van de jaren worden steeds meer producten aan het IJsselsteinse digitale loket toegevoegd.
Naar PDF-formulieren