Gemeente IJsselstein
Digitaal loket voor u!
Datum: vrijdag 28 september 2007
Wij hechten belang aan goede dienstverlening aan onze bewoners. Om de
dienstverlening te blijven verbeteren, werken wij onder andere aan een
digitalisering van deze dienstverlening.
Daarom kunt u nu vijf producten compleet digitaal aanvragen via het
digitale loket op deze webiste (en indien van toepassing ook betalen).
Wat kunt u aanvragen op het digitale loket?
U kunt een uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie en een
uittreksel burgerlijke stand aanvragen. Ook kan via het digitale loket
aangifte van verhuizing en vertrek naar het buitenland worden gedaan.
Daarnaast kunt u meldingen over uw woon- en leefomgeving doorgeven
wanneer bijvoorbeeld de containers niet zijn geleegd of er zwerfvuil
op straat ligt.
Naar digitaal loket
Voordelen digitaal loket
Het digitale loket heeft meerdere voordelen. De gemeente is 24 uur per
dag en 7 dagen per week voor u bereikbaar en u bent niet meer
afhankelijk van de openingstijden van het stadhuis. De kosten voor het
aanvragen van een uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie en
uittreksel burgerlijke stand kunnen bovendien direct via de
internetkassa worden betaald. Na de betaling stuurt de gemeente het
uittreksel op.
Formulieren downloaden al langer mogelijk
Al sinds 2005 is het mogelijk via de gemeentelijke website formulieren
te downloaden, rustig thuis in te vullen en vervolgens op te sturen
naar het stadhuis of bij het stadhuis langs te brengen. In de loop van
de jaren worden steeds meer producten aan het IJsselsteinse digitale
loket toegevoegd.
Naar PDF-formulieren