Stadsdeel De Baarsjes Amsterdam
Stadsdeel sleutelt aan openingstijden
28 september 2007
-
Anna Kutsch Lojenga
Baarsjesbewoners zijn tevreden over de dienstverlening van de afdeling
Burgerzaken; in de `Benchmark Publiekszaken 2007' geven zij het
rapportcijfer 7,5. Ook de kwaliteit van de medewerkers op het gebied
van deskundigheid, vriendelijkheid en inlevingsvermogen wordt in
vergelijking met andere stadsdelen bovengemiddeld gewaardeerd.
Minder tevreden zijn de bewoners over de wacht- en openingstijden.
Portefeuillehouder Godfried Lambriex: `Dat willen wij snel verbeteren.
We overwegen om de openingstijden van het stadsdeelkantoor en de
Mercatorpost aan te passen. Om er achter te komen wat de
Baarsjesbewoners ideale openingstijden vinden, zijn de komende weken
enkele enquêteurs actief om mensen naar hun voorkeur te vragen. Ook
kunnen bewoners via internet reageren. Op basis van de
onderzoeksresultaten passen we de openingstijden mogelijk dan aan.'
Ook wordt het dit jaar voor bewoners nog mogelijk om via internet een
afspraak te maken met het stadsdeelkantoor. Lambriex: `Wachten aan de
balie is er dan niet meer bij. Zo optimaliseren wij onze
dienstverlening verder. Wie overigens geen afspraak heeft en toch nog
moet wachten, kan rekenen op gratis koffie- en thee.'
De benchmark wordt besproken in de raadscommissie Onderwijs op 9
oktober.
Zie ook: enquête openingstijden