Stadsdeel De Baarsjes Amsterdam


Stadsdeel sleutelt aan openingstijden

28 september 2007

-
Anna Kutsch Lojenga
Baarsjesbewoners zijn tevreden over de dienstverlening van de afdeling Burgerzaken; in de `Benchmark Publiekszaken 2007' geven zij het rapportcijfer 7,5. Ook de kwaliteit van de medewerkers op het gebied van deskundigheid, vriendelijkheid en inlevingsvermogen wordt in vergelijking met andere stadsdelen bovengemiddeld gewaardeerd.

Minder tevreden zijn de bewoners over de wacht- en openingstijden. Portefeuillehouder Godfried Lambriex: `Dat willen wij snel verbeteren. We overwegen om de openingstijden van het stadsdeelkantoor en de Mercatorpost aan te passen. Om er achter te komen wat de Baarsjesbewoners ideale openingstijden vinden, zijn de komende weken enkele enquêteurs actief om mensen naar hun voorkeur te vragen. Ook kunnen bewoners via internet reageren. Op basis van de onderzoeksresultaten passen we de openingstijden mogelijk dan aan.' Ook wordt het dit jaar voor bewoners nog mogelijk om via internet een afspraak te maken met het stadsdeelkantoor. Lambriex: `Wachten aan de balie is er dan niet meer bij. Zo optimaliseren wij onze dienstverlening verder. Wie overigens geen afspraak heeft en toch nog moet wachten, kan rekenen op gratis koffie- en thee.'

De benchmark wordt besproken in de raadscommissie Onderwijs op 9 oktober.

Zie ook: enquête openingstijden