TROS

Afdeling Communicatie TROS/AVRO

Hilversum, 28-09-2007

Televisie

EENVANDAAG

Uitzending maandag 1 oktober

Nederland 1 - 18.20 uur

ONDERWERPEN EENVANDAAG MAANDAG 1 OKTOBER

0101,0101,0101Borstkankermaand: de vermarketing
van Pink Ribbon

0101,0101,0101Winkels staan vol met Pink
Ribbon producten en op internet zie je overal aanbiedingen die beloven dat percentages van de omzetten naar borstkanker onderzoek gaan. De betekenis van Pink Ribbon is veranderd. Bedrijven gebruiken Pink Ribbon als marketing instrument. Mensen realiseren zich dat Pink Ribbon symbool staat voor borstkanker bewustzijn en willen hun bijdrage leveren door Pink Ribbon gelieerde producten te kopen. De markt maakt hier soms misbruik van. Shoppen zonder daarbij na te denken is niet voldoende omdat niet bekend is welk deel er uiteindelijk terechtkomt bij onderzoeksprogramma's. Dit laatste is immers te vaag omschreven door bedrijven en de positionering is vaak erg commercieel.

Presentator: Pia Dijkstra

(Onderwerpen onder voorbehoud)

Voor meer informatie: www.eenvandaag.nl