Ingezonden persbericht


Persbericht

Securex doet beroep op U&I Learning om klanten optimaal te ondersteunen

Samenwerking laat Securex toe verder te focussen op eigen core business

Gent, 1 oktober 2007 -- Securex, marktleider op het gebied van "Social en People Management", werkt samen met U&I Learning voor de opleiding in en ondersteuning van zijn HR-software product "HRAccent". Deze volledig geïntegreerde one-stopoplossing biedt klanten van Securex de mogelijkheid om een beroep te doen op een brede waaier van diensten, gaande van loonadministratie tot Human Resources-beheer. U&I Learning ontwikkelde speciaal voor HRAccent het nodige documentatie- en opleidingsmateriaal dat de leertijd in het gebruik van HRAccent spectaculair vermindert. Voor Securex betekent dit een hogere klantentevredenheid en een vermindering van ondersteunende diensten zoals de helpdesk. Dit brengt zowel voor Securex als voor zijn klanten een aanzienlijke tijd- en kostenbesparing met zich mee.

Securex richt zich met zijn dienstenaanbod op ondernemers, zelfstandigen en particulieren. Het positioneert zich als een totaalaanbieder die zijn klanten hoogwaardige diensten aanbiedt op vlak van loonadministratie, personeelsmanagement, preventie en bescherming, verzekering (arbeids- en levensverzekeringen), sociaal statuut voor de zelfstandigen, ziekenfonds, enzovoort. Sinds 2002 ontwikkelt de IT-afdeling van Securex het softwareprogramma HRAccent. Dit programma, dat een oplossing biedt voor HR Management kende onmiddellijk succes op de markt. Het pakket is erg ruim, kent veel mogelijkheden en vraagt een belangrijke leercurve om alles optimaal te kunnen gebruiken. Precies deze leerfase betekende voor Securex een niet te onderschatten extra belasting.

Securex deed in 2005 beroep op de expertise van U&I Learning op gebied van documentatie- en informatiebeheer. Het bedrijf ontwikkelde voor Securex de volledige HRAccent-handleiding. U&I Learning werd niet alleen verkozen om zijn jarenlange ervaring in Information Mapping, maar ook om zijn lokale aanwezigheid. Van bij de start van de samenwerking bleek immers al dat een goede communicatie en veel overleg absoluut noodzakelijk waren om kort op de bal te spelen.

De uitwerking van het project, waarvan de scope al bij de opstart duidelijk werd gedefinieerd, gebeurt in verschillende fases. Deze fases worden dan weer opgedeeld in diverse subprojecten. Elk subproject wordt voorafgegaan door een inhoudelijke en functionele briefing. Dit is nodig om beide partijen toe te laten elke module continu te optimaliseren. Ook de klanten worden nauw betrokken bij dit proces. Bij de afwerking van elk subproject hebben zij recht op een geactualiseerde versie van de modules.

Securex is erg tevreden over het geboekte resultaat en over de samenwerking en stelde in de loop der jaren vast dat ook de inbreng voor de opdrachtgever zelf niet gering is. Securex hecht er veel belang aan dat de eigen medewerkers voldoende tijd vrijmaken om het project nauw op te volgen en om U&I Learning gepast te briefen rond een materie die vaak heel specifiek is.

Philippe Schartz, HRIS Project Consultant van Securex vertelt: "Gebruikers van softwarepakketten hebben vaak ook behoefte aan een uitgeprinte handleiding, een aspect dat vaak over het hoofd wordt gezien. De uitwerking van een handleiding vraagt een hoogstaande expertise. Die expertise hebben we teruggevonden bij de medewerkers van U&I Learning. Zij ondersteunen ons niet alleen in onze informatiebehoeften, maar doen regelmatig suggesties om het softwarepakket zelf te optimaliseren. Wij hebben in U&I Learning een partner gevonden die in staat is om met ons mee te denken en om ons een hoogstaand product te bezorgen."

Over Securex
Securex als internationale speler, staat haar klanten bij in de ontwikkeling van proactief, realistisch en multidimensioneel Social & People Management. De groep Securex is uitgegroeid tot een unieke speler op de markt van de sociale administratie en HR-dienstverlening.

Securex behaalde in 2006 een omzet van 210 miljoen EUR. De Groep telt in België 1.540 medewerkers en 24 regionale kantoren. Hierdoor kan ze een optimale service verlenen aan de 75.000 aangesloten bedrijven, de 104.000 aangesloten zelfstandigen, de 60.000 aangesloten particulieren en de 4.500 Partners.

Zo reikt Securex niet alleen aan ondernemingen en organisaties, maar ook aan het individu, de know-how, de expertise, de oplossingen en de tools aan om hun sociaal statuut te optimaliseren en hun HR-beleid permanent te verbeteren. Securex baseert zich hiervoor op de analyse en de verwerking van essentiële informatie over alle diensten heen via haar Research Center.

Zowel in België, Luxemburg, Frankrijk en Nederland ziet zij toe op de ontplooiing en het welzijn van iedereen. Dit met een permanente aandacht voor het evenwicht tussen het economische en het sociale, rekening houdend met alle wettelijke verplichtingen.

Securex. I feel good.
www.securex.eu