Ingezonden persbericht


Persbericht

M4N behaalt zesde plaats in Deloitte Technology Fast 50

Amsterdam, 1 oktober 2007 Donderdagavond vond in De Fabrique te Maarssen de uitreiking plaats van de Deloitte Technology Fast 50 Awards 2007. Affiliate marketing netwerk M4N behaalde een eervolle zesde plaats met een groei van 1.987 procent.

De bedrijven voor de Fast 50 awards zijn geselecteerd op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar (2002 - 2006). Daarnaast dienen de bedrijven aan een aantal criteria te voldoen waaronder het ontwikkelen van de eigen technologie, het produceren van een technologie gerelateerd product en het besteden van veel aandacht aan Research & Development.

Internetbedrijven waren dit jaar goed vertegenwoordigd in de Fast 50. De winnaar was full service internetbureau ISM eCompany, daarna volgden Hotels.nl en TTY Internet Solutions. Ook M4N doet zaken op internet. Thomas Joosten van M4N zegt in een reactie: Wij zijn erg trots dat we deze positie hebben weten te behalen en tot de top 10 van snel groeiende bedrijven van Nederland behoren. Affiliate marketing als onderdeel van de marketingstrategie is steeds meer in opmars, dat zie je overal. Dankzij een enthousiast en gedreven team kunnen wij aan de wensen van onze adverteerders en affiliates voldoen en steeds weer nieuwe producten ontwikkelen.

Het bedrijf is een affiliate marketing netwerk dat zijn bestaansrecht ontleent aan het Long Tail principe van Chris Anderson. Waar het Pareto principe zegt dat 20 procent van de inspanning ofwel de grootste klanten van een bedrijf, 80 procent van de opbrengst levert, claimt Chris Anderson dat deze regel wordt ontkracht met de komst van internet. De kleinere 80 procent van de klanten op internet leveren een waardevolle bron aan specifieke doelgroepen.

Nichemarkten zijn dus bij uitstek succesvol op internet. M4N koppelt deze niche websites (affiliates) aan adverteerders en heeft een meetsysteem waarin de bezoekersaantallen, clicks en leads worden bijgehouden. Ook berekent M4N de verdiensten voor de affiliate en begeleidt het de affiliates in het up to date en aantrekkelijk houden van hun website.

Over M4N

M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten

Noot voor de redactie/