Ingezonden persbericht



1 oktober 2007
NOMD: Opdrachtgever geeft voorkeur aan Fabrique Communicatie en Design

Fabrique heeft dit jaar de eerste voorkeur van opdrachtgevers bij het overwegen van een branddesignbureau voor een nieuwe opdracht. Dit is een van de resultaten uit het Nationaal Onderzoek Marketing Dienstverleners. Het NOMD wordt sinds 2002 in opdracht van Marketing Tribune uitgevoerd. Doel van dit onderzoek is het in kaart brengen van de breinpositie (naamsbekendheid) en het imago van reclame-, branddesign-, marktonderzoek- en mediabureaus bij opdrachtgevers en adverteerders.

Vorig jaar stond Fabrique nog op een tweede plaats. Fabrique wordt dan ook in Marketing Tribune nummer 20 gefeliciteerd met het behalen van deze eerste plaats met een vette 5,6% (ten opzichte van de 4,4% van de tweede plaats). Daarnaast bemachtigde Fabrique wederom de eerste plaats als beste interactieve branddesignbureau, dit jaar de andere bureaus ver achter zich latend. Ook scoorde Fabrique goed in de top 10 van bureaus met een brede oriëntatie. Fabrique staat hier op een gedeelde 4e plaats.

Tot slot zijn er nog een aantal opvallende uitkomsten te noemen uit het imago onderdeel van het onderzoek. In de top tien van meest belangrijke dienstverleningskenmerken scoort Fabrique zeer goed op klantgerichtheid, sterk inlevingsvermogen, prettige mentaliteit, flexibele instelling en het in huis hebben van veel talent. Bij beste persoonlijkheidskenmerken zijn dit enthousiast, uitdagend, open, vriendelijk, sympathiek en ongecompliceerd. Algemeen directeur Gert Hans Berghuis: "We hebben intern een ronkende ambitie neergezet. Dan is het erg fijn om te zien dat die buiten zo lekker zichtbaar wordt!"

Noot voor redacties
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Eveline Schonewille van Fabrique Communicatie en Design: 015-219 56 44 / eveline@fabrique.nl