Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

BP maakt tanken 'net een beetje beter'

Nederlandse consument verwacht meer van tankstation

Capelle aan den IJssel, 1 oktober 2007 -- Nederlanders vinden een stop bij het tankstation niet altijd plezierig. Dit blijkt uit onderzoek dat BP Nederland heeft laten uitvoeren door TNS-NIPO naar hoe Nederlanders een bezoek aan het tankstation ervaren. Niet geheel onverwacht kwamen vieze toiletten naar voren als grootste verbeterpunt (59 procent). Daarnaast scoorden ook de aanwezigheid van veel zwerfafval (30 procent), te lang wachten (26 procent) en onvriendelijk personeel (22 procent) hoog. Door deze ervaringen geven de 500 respondenten Nederlandse tankstations gemiddeld een kleine zeven. Voor BP één van de redenen om een campagne te lanceren die ernaar streeft dat de dienstverlening op haar tankstations in Nederland 'net een beetje beter' wordt.

TNS-NIPO is tevens gevraagd te onderzoeken wat de tankervaring van Nederlanders zou kunnen verbeteren. Behalve de reeds genoemde verbeterpunten vragen de respondenten om handschoenen voor bij het tanken en -- verrassend genoeg -- geeft 16 procent van de vrouwelijke en 55+ respondenten aan met een beter gevoel weg te rijden bij een tankstation als ze hulp zouden krijgen bij het tanken.

'In onze ogen geeft het rapportcijfer van een zeventje aan dat het voor de Nederlandse consument net een beetje beter zou mogen', aldus Jan van de Wouw Marketing Manager Retail van BP Nederland. 'Niet voor niets laat het onderzoek ook zien dat 33 procent van de Nederlanders op dit moment omrijdt om naar een beter tankstation te gaan. De dingen 'net een beetje beter' doen, kan dus veel verschil maken. Met onze campagne 'net een beetje beter BP' streven wij ernaar onze klanten een positieve en consistente ervaring op onze stations te bieden'.

Net een beetje beter
Tegelijkertijd met de onderzoeksresultaten lanceert BP Nederland vandaag een campagne om ervoor te zorgen dat de dienstverlening op haar tankstations in Nederland 'net een beetje beter' wordt. Schonere faciliteiten en een vriendelijkere service, met medewerkers die bereid zijn dat ene stapje extra te doen om het de klant naar de zin te maken, staan daarbij centraal. De campagne is eerder gestart in Amerika en Nieuw-Zeeland en verloopt daar zeer succesvol. Nederland is het eerste land in Europa waar BP de campagne introduceert. De hernieuwde aandacht voor basiszaken als schone faciliteiten en optimale klantvriendelijkheid zal in de dagelijkse activiteiten op de BP stations worden verankerd. Op de website www.neteenbeetjebeterbp.nl kunnen consumenten op een leuke manier kennis maken met de campagne en haar hoofdrolspelers.

Over BP Nederland
De automobilist in Nederland kan terecht bij zo'n 380 BP benzinestations, waarmee BP een van de grotere spelers op de Nederlandse brandstoffenmarkt is. BP heeft gedurende de afgelopen jaren veel tijd en aandacht besteed aan de ontwikkeling en implementatie van haar convenience fomule BP Connect, waaronder ook het 'fresh food' concept Wild Bean Café. Deze formule richt zich speciaal op klanten die niet alleen willen tanken, maar ook iets willen eten of drinken of een vergeten boodschap bij het station willen halen. Inmiddels is deze succesvolle formule op meer dan 30 BP stations in Nederland geïntroduceerd.

Over de 'Net een beetje beter'-campagne
Op de website www.neteenbeetjebeterbp.nl kunnen consumenten meer lezen over de campagne en kennis maken met de hoofdrolspelers. Ook kan men hier bijvoorbeeld ervaren hoe het is om zelf een tankstation te beheren (on-line game). Via de site kan bovendien de speciale BP song Say Hey, die de campagne ondersteunt, als ringtone worden gedownload. Op de tankstations ontvangen de klanten tijdens de campagne leuke kadootjes en maken zij kans op het winnen van een Daihatsu Copen cabrio.

De campagne is eerder gestart in Amerika en Nieuw-Zeeland en verloopt daar zeer succesvol. Nederland is het eerste land in Europa waar BP de campagne introduceert. De campagne heeft hier een eerste looptijd van 2 maanden en zal in 2008 opnieuw onder de aandacht worden gebracht. De hernieuwde aandacht voor basiszaken als schone faciliteiten en optimale klantvriendelijkheid zal in de dagelijkse activiteiten op de BP stations worden verankerd.

Noot voor de redactie (