Johnson Controls lanceert een nieuw merk


Stephen A. Roell, de nieuwe president-directeur van het bedrijf, zegt dat het nieuwe communicatieplatform en de opgefriste, verbeterde bedrijfsidentiteit beter de strategische richting van het bedrijf weerspiegelen

[logo] MILWAUKEE, 20071001 -- Johnson Controls, Inc. (NYSE:JCI), de multi-industriële wereldleider in het creëren van slimme omgevingen lanceerde vandaag een nieuw merk communicatieplatform en een opgefriste bedrijfsidentiteit. Het bedrijf, wereldmarktleider in de automobielervaring, gebouwbeheer efficientie en energie oplossingen heeft een nieuw logo, een bedrijfsslogan en een advertentiecampagne geïntrodudeerd, om op een effectievere wijze haar visie uit te dragen en haar image en marketinginzet beter af te stemmen op de huidige strategische richting van het bedrijf.

"We blijven een zeer divers multi-industrieel bedrijf, dat is toegewijd om het comfort, de veiligheid en de duurzaamheid te verbeteren met innovatieve producten en diensten voor de plaatsen waar mensen leven, werken en reizen," vertelde Mr. Roell, die vandaag officieel de nieuwe president-directeur van het bedrijf is geworden. "Met een focus op klanttevredenheid, technologie en wereldwijd aanspreken heeft Johnson Controls zich ten doel gesteld om haar klanten te helpen bij het nog succesvoller worden. We hebben substantiële groeimogelijkheden over de hele wereld. We zullen vooral proberen om ons leiderschap in de opkomende markten via ondersteuning van onze wereldwijde en regionale klanten te versterken," voegde hij toe.

Volgens dhr. Roell, onderstreept deze strategie de ontwikkeling van Johnson Controls' nieuwe visie - "een prettigere, veiligere en duurzamere wereld" -- om nog beter het brede scala aan mogelijkheden van het bedrijf weer te geven. "Deze visie benadrukt dat we er iedere dag op zijn gericht om klanten te helpen om hun klanten meer waarde te bieden," legde dhr. Roell uit. "Elk van onze bedrijven speelt een enorm belangrijke rol bij het prettiger en makkelijker maken van het leven op de plaatsen waar mensen het grootste gedeelte van hun tijd doorbrengen. Of het nu gebeurt via comfortabele en veilige automobielinterieurs, of geavanceerde systemen voor efficiënte energie en beveiliging in gebouwen, of accusystemen voor voertuigen die helpen bij het beschermen van het milieu: Johnson Controls is op unieke wijze in staat om de klanten datgene te geven wat wij slimme omgevingen noemen" - ingenieuze oplossingen die door de markt worden verwelkomd.

Volgens Denise Zutz, vice-president Strategie, Investor Relations en Communicatie, is het merkinitiatief ontstaan uit een idee om op een betere manier slimme omgevingen met elkaar te laten communiceren. "Onze huidige klanten en degene die we graag als klant in de toekomst zouden willen hebben, zijn duidelijk over de zaken die voor hen belangrijk zijn," legde ze uit. "Zij willen zaken doen met bedrijven die waarde kunnen toevoegen en op een pro-actieve manier problemen kunnen oplossen. Hieruit resulteerde onze nieuwe slogan, Welkom vindingrijkheid, die twee betekenissen heeft: allereerst herkennen we het feit dat mensen innovatie bij producten en diensten verwelkomen en ten tweede dat wij een bedrijf zijn dat zoekt naar mensen met geweldige ideeën."

Onze wervingsgerichtheid is geen toeval, aldus Dhr. Roell. "Om onze klanten goed van dienst te blijven zijn, moeten we op effectieve wijze verder groeien, vooral in opkomende markten," merkte hij op. "Het is voor ons belangrijk dat wij een voorkeurswerkgever zijn met de juiste talenten op de juiste plaats om klanten te helpen bij het bouwen van hun bedrijf op hun locatie." Het bedrijf gelooft dat het bouwen aan het merk haar in staat stelt om competitiever te zijn bij het verkrijgen van de beste talenten in alle geografische markten en dat dit Johnson Control's vooruit helpt bij haar voortdurende groeiproces.

Het bedrijf start de nieuwe slogan samen met de nieuwe bedrijfsidentiteit die de 'open wereld' wordt genoemd vanwege de 125 landen die het van dienst is via ongeveer 1300 kantoren en fabrieken wereldwijd. In het voorjaar van 2008 zal Johnson Controls een advertentiecampagne lanceren die is ontwikkeld om haar unieke mogelijkheden in de markt te communiceren.

Het Johnson Controls-logo verschijnt nu voornamelijk op de bedrijfsautomatisering en de bestuursproducten van het bedrijf. Volgens Mrs. Zutz zal het bedrijf, als onderdeel van het initiatief haar meer bekende producten - HomeLink, York, Optima, Varta, Heliar en LTH versterken -- door het toevoegen van de naam en het logo van Johnson Controls om een sterkere link te krijgen tussen de producten en het bedrijfsmerk. HomeLink laat consumenten hun garagedeuren, entreehekken en huishoudelijke apparaten vanuit hun voertuigen besturen. York is een serie woonhuis- en bedrijfsverwarmingen en air-conditionerproducten en diensten. Optima is een batterijmerk dat een uniek spiraalgewonden absorbtieglasmat (AGM)-technologie voor extreem hoge prestaties biedt; Varta, Heliar en LTH zijn de toonaangevende regionale automobielaccumerken.

Johnson Controls (NYSE: JCI) is de wereldleider die vindingrijkheid op plaatsen brengt waar mensen leven, werken en reizen. Door de integratie van technologieën, producten en diensten, ontwikkelen we slimme omgevingen die de relatie tussen mensen en hun omgevingen opnieuw definiëren. Ons team bestaande uit 140.000 werknemers creëert een prettigere, veiligere en duurzamere wereld via onze producten en diensten voor meer dan 200 miljoen voertuigen, 12 miljoen huishoudens en één miljoen commerciële gebouwen. Onze inzet voor duurzaamheid is de motor voor ons omgevingsbeheerdersschap, voor een goed bedrijfsschap op onze werklocaties en gemeenschappen en ten aanzien van de producten en diensten die we aan onze klanten leveren. Voor aanvullende informatie, kunt u ons bezoeken via www.johnsoncontrols.com.