Ingezonden persbericht


Persbericht 3FM donderdag 4 oktober 2007

3FM duikt in de 90 s

Van vrijdag 5 oktober 19.00 uur tot en met vrijdag 12 oktober 19.00 uur is het 90s Request op 3FM. Alle muziek komt uit de jaren 90 en verschillende programma s ontvangen gasten die iets met de jaren 90 te maken hebben. De 3FM luisteraar bepaalt via www.3fm.nl de 90s Request Top 100, die uitgezonden wordt op vrijdag 12 oktober van 9.00 tot 18.00 uur.

De 3FM dj s hebben hun eigen 90 s videoclip opgenomen. Zij kropen daarvoor in de huid van de muzikale helden uit dat tijdperk. Zo is Giel Beelen Kurt Cobain (Nirvana), Sander Lantinga is Anthony Kiedis (Red Hot Chili Peppers), Annemieke Schollaardt is Anita Doth (2 Unlimited) en Rob Stenders is de hippie van Technohead s I want to be a hippie . De clip is vanaf vrijdag te zien via www.3fm.nl.

Veel programma s haken ook op andere manieren in op dat decennium. In de Mega Top 50 op zaterdag 6 oktober zijn de grootste hits uit de jaren 90 te horen. Paul Rabbering heeft op 10 oktober woensdag hakkuh-dag , met onder meer dj Paul Elstak. Diezelfde dag spelen de livebands in Club 3voor12 een cover uit de jaren 90. Op donderdagavond 11 oktober vanaf 22.00 uur is er veel 90s live muziek; in Lust for Live en in 3voor12FM met het legendarische concert van Blur in Paradiso in 1996.

In de 90s Dance Classics Party Mix op vrijdag 12 oktober van 18.00 uur tot 19.00 uur mixt Martin Boer (2 Brothers On The 4th Floor) een uur lang de beste dancehits van de 90s.

In het kader van Wij zijn de baas , de themaweek over democratie, is op 3FM de luisteraar de baas. Muziek voor de programma s zal worden samengesteld aan de hand van 90s Requests van luisteraars en ze kunnen de hele week stemmen op de 90s Request Top 100.

3FM Serious Radio

3FM is de popzender van de Publieke Omroep. Bij 3FM is muziek het doel en niet een middel. De radiozender besteedt veel aandacht aan onbekende muziek, Nederlandse popmuziek en festivals. Veel bands en artiesten krijgen hier hun eerste airplay. Het 3FM Request concept geeft luisteraars invloed op de muziekkeuze.

Naast het muziekformat en de programma s onderscheidt 3FM zich door maatschappelijke betrokkenheid en een eigen nieuwsredactie van NOS Headlines, die ieder uur objectief nieuws brengt in de taal van de doelgroep. 3FM heeft een DJ opleiding en een actieve site. Met de actie Serious Request zamelen zender en luisteraars jaarlijks geld in voor een goed doel. 3FM bereikt wekelijks meer dan 2 miljoen luisteraars.

Kijk voor meer informatie op www.3fm.nl.