ABVAKABO FNV

Forse loonsverhoging voor werknemers callcenters KPN en SNT

Abvakabo FNV heeft vandaag een akkoord bereikt met de callcenters van KPN Contact en SNT. De medewerkers van de contactcenters krijgen in twee jaar tijd een loonsverhoging van 7,33 procent structureel en 2 procent eenmalig. De werkgever bood, voor de acties van de bonden, 2 procent structurele loonsverhoging en 1,5 procent eenmalig gecombineerd met een nieuw systeem van variabele beloning.

Volgens Daniëlle Wiek, onderhandelaar van Abvakabo FNV, biedt dit akkoord aanzienlijke verbeteringen: "De structurele loonsverhoging is aanzienlijk verbeterd en dat telt natuurlijk ook door in de pensioenen en vakantiegeld. Die komt voor een deel uit het inleveren van verlofuren. We zijn blij dat we die hebben kunnen omzetten in structurele beloning en niet in variabele componenten, zoals de werkgever aanvankelijk wilde. Ook hebben we weten te bereiken dat er eerst pilots komen met variabele beloning. Het akkoord bevat verder leuke extras voor het personeel als korting op abonnementen en producten."

Het akkoord is tot stand gekomen na maandenlang actievoeren, en dat was voor het eerst in de callcenters. Bij KPN Contact en SNT werken zoҒn 12.000 mensen.